Marketing społeczny i komunikacja o zdrowiu
Dr Konrad Janowski opowiada o studiach na Wydziale Psychologii AEH w Warszawie oraz pracy zawodowej.
Chcesz zostać psychologiem? Posłuchaj wypowiedzi człowieka dla którego zgłębianie tajników ludzkiego mózgu to prawdziwa pasja!
Tematyka studiów
Sytuacja demograficzna Polski i Europy wymusza zwiększenie nakładów ze środków publicznych, na podtrzymanie potencjału zdrowotnego społeczeństwa. Wartość zdrowia jest coraz bardziej doceniana przez pracodawców, którzy rozumieją potrzebę stwarzania środowiska sprzyjającego zdrowiu w miejscu pracy. Psychologia, oprócz medycyny i edukacji, jest kluczowym graczem w zakresie profilaktyki i ochrony zdrowia.
Doświadczenia międzynarodowe wskazują, że najefektywniejsze działania na rzecz ochrony zdrowia polegają na kształtowaniu zdrowego stylu życia i redukcji zachowań szkodliwych dla zdrowia. Wachlarz możliwych działań jest bardzo szeroki: edukacja prenatalna, prewencja ryzykownych zachowań kierowców, promocja zdrowego żywienia, programy aktywności fizycznej, i inne. Specjalność ta umożliwia studentom zdobycie wiedzy i rozwinięcie umiejętności z zakresu:
- komunikacji społecznej (interpersonalnej i masowej);
- kształtowania zachowań zdrowotnych i profilaktyki uzależnień;
- przygotowania i oceny programów i kampanii prozdrowotnych oraz marketingu społecznego;
- wdrażania polityki prozdrowotnej państwa w społecznościach lokalnych.
Możliwości zatrudnienia
Specjalność została opracowana z uwzględnieniem aktualnej sytuacji na rynku pracy i stwarza szerokie perspektywy kształtowania kariery zawodowej. Przykładowe możliwości zatrudnienia:
- służba zdrowia,
- administracja centralna i lokalna,
- szkolnictwo,
- służby porządkowe i publiczne,
- media,
- organizacje pozarządowe,
- firmy i instytucje zainteresowane tematyką zdrowia.
Zagadnienia omawiane podczas studiów
- badania w komunikacji społecznej i marketingu
- edukacja pacjenta i komunikacja lekarz-pacjent
- komunikacja masowa o zdrowiu
- komunikacja o zdrowiu w miejscu pracy i w szkole
- komunikacja społeczna w społecznościach lokalnych
- marketing społeczny
- pogramy prozdrowotne i społeczne
- psychologia komunikacji interpersonalnej
- psychologia rozwojowa zachowań zdrowotnych
- psychologia zachowań ryzykownych i uzależnień
- psychologia zdrowia w chorobach somatycznych
Opłaty: czesne, wpisowe
WPISOWE | |
---|---|
PLN | |
WYSOKOŚĆ WPISOWEGO | 500 zł |
CZESNE - STUDIA STACJONARNE | |
---|---|
PLN |
|
PŁATNOŚĆ ROCZNA | 1 x 5900 zł |
PŁATNOŚĆ SEMESTRALNA | 2 x 3245 zł |
PŁATNOŚĆ MIESIĘCZNA (10) | 10 x 679 zł |
PŁATNOŚĆ MIESIĘCZNA (12) | 12 x 580 zł |
CZESNE - STUDIA NIESTACJONARNE | |
---|---|
PLN |
|
PŁATNOŚĆ ROCZNA | 1 x 5800 zł |
PŁATNOŚĆ SEMESTRALNA | 2 x 3190 zł |
PŁATNOŚĆ MIESIĘCZNA (10) | 10 x 667 zł |
PŁATNOŚĆ MIESIĘCZNA (12) | 12 x 570 zł |