Studia II stopnia z zakresu psychologii dzieci i młodzieży skierowane są do osób, które chcą zostać ekspertami w diagnozowaniu problemów emocjonalnych, behawioralnych oraz rozwojowych u dzieci i młodzieży. Przygotowują do udzielania wsparcia najmłodszym w radzeniu sobie z trudnościami i zaburzeniami, które wpływają na zdrowie psychiczne, edukację i funkcjonowanie społeczne, zarówno w zakresie przeprowadzania stosownych badań i obserwacji, jak i terapii oraz poradnictwa.
Psychologowie dziecięcy pełnią też kluczową rolę we wspieraniu rodzin, opiekunów i nauczycieli w procesach wychowawczych i socjalizacyjnych, a także w monitorowaniu środowisk wychowawczych i instytucji opiekuńczych, wdrażaniu profilaktyki zdrowia psychicznego i psychoedukacji. Jeśli więc czujesz, że masz powołanie do pracy psychologicznej z dziećmi i młodzieżą, te studia zapewnią Ci wiedzę i umiejętności, które są fundamentem wymagającego, ale niezwykle potrzebnego i satysfakcjonującego zawodu.
Psychologia dzieci i młodzieży to studia, które otwierają szerokie perspektywy zawodowe, umożliwiając zdobywanie cennych doświadczeń oraz nieustanny rozwój kompetencji. Po uzyskaniu dyplomu możesz pracować w poradniach psychologicznych i psychologiczno-pedagogicznych, a także ośrodkach terapeutycznych, interwencji kryzysowej, placówkach opiekuńczych i różnego typu organizacjach wspierających dzieci i rodziny. Możesz się realizować jako członek zespołu terapeutycznego, prowadzić własny gabinet psychologiczny lub zajmować się działalnością psychoedukacyjną, prowadząc szkolenia, warsztaty i projekty budujące świadomość społeczną i wspierające profilaktykę zdrowia psychicznego.
Fascynuje Cię psychologia wieku dziecięcego i okresu dojrzewania.
Chcesz się spełniać jako psycholog dziecięcy w specjalistycznym zespole lub w ramach prywatnej praktyki psychologicznej.
Jesteś osobą empatyczną, cierpliwą, komunikatywną i odporną na stres.
Program studiów przygotowuje przyszłych absolwentów do realizacji różnorodnych zadań diagnostycznych oraz skutecznej opieki i poradnictwa psychologicznego dzieci i młodzieży, jak również do prowadzenia psychoedukacji rodziców/opiekunów w oparciu o najnowszą wiedzę i narzędzia diagnostyczne oraz terapeutyczne. Kształcenie uwzględnia też praktyki pozwalające na poszerzenie i weryfikację umiejętności zawodowych, tak by absolwenci stanowili realną wartość i konkurencję na rynku pracy.
W pierwszym semestrze dominują przedmioty ogólne, które wprowadzają w zagadnienia kliniczne zaburzeń dzieci i młodzieży oraz dają wgląd w dynamikę rodzinną. Drugi semestr skupia się na diagnostyce intelektu, zagadnieniach rozwojowych i logopedii.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
BHP | 0 | 8/8 |
Kultura i etyka | 5 | 30/16 |
Metody diagnozy psychologicznej (I) | 5 | 30/16 |
Psychologia rodziny i bliskich związków | 6 | 54/32 |
Metody badania dziecka w rodzinie | 5 | 30/16 |
Psychologia osób z niepełnosprawnością | 3 | 30/16 |
Psychologia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością | 2 | 24/16 |
Metody oddziaływań wychowawczych | 4 | 30/16 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 2 | 30/16 |
Metody diagnozy psychologicznej (II) | 5 | 30/16 |
Seminarium magisterskie I | 2 | 24/16 |
Metody diagnozy intelektu dzieci i młodzieży | 5 | 30/16 |
Rozwój psychiczny dziecka | 5 | 30/16 |
Zaburzenia psychologiczno-logopedyczne | 4 | 30/16 |
Wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży | 4 | 30/16 |
Zaburzenia rozwojowe dzieci i młodzieży | 3 | 30/16 |
W trzecim semestrze dominują przedmioty praktyczne, tj. diagnoza i terapia. Ostatni semestr poświęcony jest głównie praktykom oraz badaniom i pracy magisterskiej.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 4 | 30/16 |
Całościowe zaburzenia rozwoju i metody terapii całościowych zaburzeń rozwoju | 4 | 54/32 |
Stosowana analiza zachowania | 4 | 54/32 |
Psychoterapia dzieci i młodzieży | 4 | 30/16 |
Metody diagnozy osobowości dzieci i młodzieży | 4 | 30/16 |
Gry psychologiczne: zastosowanie w psychologii dzieci i młodzieży | 4 | 30/16 |
Seminarium magisterskie II | 6 | 30/30 |
Praktyki zawodowe (fakultatywnie) | 2 | 50/50 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Podstawy terapii systemowej | 4 | 30/16 |
Psychologia uzależnień | 4 | 30/16 |
Poradnictwo psychoseksuologiczne w wieku rozwojowym | 2 | 30/16 |
Seminarium magisterskie III | 20 | 60/60 |
Praktyki zawodowe (fakultatywnie) | 2 | 50/50 |
DODATKOWY MODUŁ ZAJĘĆ Z PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO
Studenci, którzy chcieliby uzyskać uprawnienia do pracy jako psycholog w placówkach oświatowych, w toku kształcenia mogą też zrealizować blok zajęć z przygotowania pedagogicznego, aby uzyskać wpis w suplemencie do dyplomu oraz osobne zaświadczenie o ukończeniu przygotowania pedagogicznego i uzyskaniu kwalifikacji nauczycielskich.
Treść programu studiów może ulegać zmianom, wynikającym z działań na rzecz doskonalenia jakości kształcenia oraz dostosowania oferty dydaktycznej do bieżących wyzwań rynku pracy. Każda zmiana jest zatwierdzana przez Senat Uczelni i wprowadzana z myślą o jak najlepszym przygotowaniu studentów do ich przyszłej kariery.
Na Uniwersytecie VIZJA to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia! Czesne możesz opłacić jednorazowo za cały rok, za każdy semestr albo rozłożyć na raty: 10-miesięczne lub 12-miesięczne.
Rok studiów | Rocznie | Semestralnie | 10 rat | 12 rat |
I | 10200 zł | 5100 zł | 1086 zł | 918 zł |
II | 10600 zł | 5300 zł | 1129 zł | 954 zł |
Rok studiów | Rocznie | Semestralnie | 10 rat | 12 rat |
I | 10200 zł | 5100 zł | 1086 zł | 918 zł |
II | 10600 zł | 5300 zł | 1129 zł | 954 zł |
Studiując na Uniwersytecie VIZJA możesz skorzystać z szerokiej oferty wsparcia materialnego ze środków budżetu państwa i funduszy europejskich, a także skorzystać ze specjalnych zniżek w ramach programu rabatowego.
Większość wniosków o przyznanie stypendium możesz złożyć szybko i prosto poprzez swoje konto online.
O stypendium naukowe może ubiegać się każdy student, który uzyskał w danym roku akademickim średnią ocen nie niższą niż 4,8.
W roku akademickim 2023/2024 Uniwersytet VIZJA przyznał ok. 800 Stypendiów Rektora w wysokości od 400 zł/miesiąc do 1000 zł/miesiąc w zależności od wysokości uzyskanej średniej lub posiadanych osiągnięć. Za wysokie osiągnięcia sportowe, artystyczne lub naukowe Komisja Stypendialna przyznała stypendia w wysokości 600 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium rektora dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim.
Stypendium sportowe może otrzymać student, który wyróżnia się osiągnięciami sportowymi we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym. Dodatkowo naszych uczelnianych sportowców chętnie angażujemy w dodatkowe programy wsparcia – np. Narodową Reprezentację Akademicką.
Młodzi sportowcy mogą liczyć na wsparcie finansowe w wysokości 600 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium sportowe dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim.
Stypendium socjalne może otrzymać student, który znajduje się w trudnej sytuacji materialnej.
W roku akademickim 2024/2025 wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawniająca do otrzymania stypendium ustalona została na kwotę nie wyższą niż 1570,5 zł.
W zależności od miesięcznego dochodu netto na jednego członka rodziny studenta przyznano stypendia w wysokości od 1700 zł/miesiąc do 2100 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium socjalne dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim
Stypendium dla osób niepełnosprawnych może otrzymać student, który posiada orzeczenie o niepełnosprawności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, orzeczenie lekarza orzecznika ZUS, orzeczenie o zaliczeniu do grupy inwalidzkiej lub orzeczenie o stałej lub długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym.
W roku akademickim 2023/2024 w zależności od stopnia niepełnosprawności przyznano ok. 350 stypendiów dla osób niepełnosprawnych w wysokości od 1700 zł/miesiąc do 1900 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium dla osób niepełnosprawnych dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim.
Zapomoga stanowi formę doraźnej pomocy finansowej. Ubiegać się o nią może każdy student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej wynikającej ze zdarzeń losowych, na które student nie miał wpływu.
Zapomoga może zostać przyznana dwa razy w ciągu jednego roku akademickiego, przy czym nie przyznaje się zapomogi dwukrotnie z tytułu tego samego zdarzenia losowego.
W 2024 roku przyznaliśmy 51 zapomóg na łączną kwotę 255 000 zł. Zapomogi, w zależności od sytuacji studenta, wypłacane były w wysokości od 2000 do 5000 zł jednorazowo.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o zapomogę dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim.
Rok akademicki 2023/2024
800 stypendiów Rektora
51 zapomóg
350 stypendiów dla osób niepełnosprawnych
12 500 000 zł przeznaczonych na stypendia
Rok 2019/2020 wydaliśmy na stypendia 1 890 289,35 zł
Rok 2020/2021 wydaliśmy na stypendia 2 911 662,50 zł
Rok 2021/2022 wydaliśmy na stypendia 4 158 177 zł
Rok 2022/2023 wydaliśmy na stypendia 7 829 950 zł
Stypendium Rektora – najwyższa średnia: 5,44