Rekrutacja zakończona
Odwiedź nasDopasuj studia do siebie
Odwiedź nasDopasuj studia do siebie
 

Psychologia mediów społecznościowych

Psychologia mediów społecznościowych - Rekrutacja zakończona
Kierunek studiów:
Psychologia
Rodzaj:
studia II stopnia
Kierunek studiów:
Czas trwania:
2 lata (4 semestry)
Uzyskany tytuł:
magister
Język studiów:
polski
https://vizja.pl/specjalizacja/psychologia-mediow-spolecznosciowych/|https://vizja.pl/en|psychologia-mediow-spolecznosciowych
polski

Dlaczego
warto wybrać te studia?

Studia psychologiczne II stopnia ze specjalnością psychologia mediów społecznościowych skierowane są do osób, które chcą zostać ekspertami w obszarze analizy zachowań użytkowników internetu oraz wpływu mediów cyfrowych na zdrowie psychiczne, relacje społeczne i sposób funkcjonowania jednostki we współczesnym świecie. Przygotowują do analizy problemów wynikających z nadmiernego korzystania z social mediów, uzależnień technologicznych czy zmian behawioralnych związanych z życiem online, a także do badania zjawisk związanych z marketingiem internetowym i komunikacją cyfrową.

Psychologowie specjalizujący się w tym obszarze odgrywają ważną rolę nie tylko w badaniu użytkowników mediów społecznościowych, ale również w działaniach profilaktycznych, edukacyjnych i doradczych – np. dla szkół, firm czy instytucji medialnych. Jeśli zatem interesuje Cię psychologia w nowoczesnym wydaniu i chcesz mieć realny wpływ na sposób, w jaki ludzie funkcjonują w cyfrowym świecie – te studia dadzą Ci wiedzę i narzędzia potrzebne do pracy w jednym z najbardziej dynamicznych i rozwijających się obszarów psychologii.

Psychologia, studia na Uniwersytecie VIZJA – co nas wyróżnia?

  • Należymy do elitarnego grona 8 polskich uczelni posiadających najwyższe kategorie naukowe (A lub A+) w dyscyplinie psychologia.
  • Kierunek psychologia posiada pozytywną ocenę Polskiej Komisji Akredytacyjnej wydaną na lata 2025–2031.
  • Psychologia jest jedną z dyscyplin naukowych, w których nasza uczelnia posiada uprawnienia do nadawania stopni naukowych doktora i doktora habilitowanego.
  • Jesteśmy na 8. miejscu w rankingu UCZELNI NIEPUBLICZNYCH „Perspektywy 2024”.
  • Zajmujemy 2. miejsce w rankingu „Perspektywy 2024” w kategorii Umiędzynarodowienie.
  • Uniwersytet VIZJA uwzględniono w prestiżowym rankingu szkół wyższych QS World University Rankings 2025.

Psychologia mediów społecznościowych – co możesz robić po tych studiach?

Jako absolwent studiów II stopnia na kierunku psychologia ze specjalnością psychologia mediów społecznościowych zyskasz szerokie i ciekawe perspektywy zawodowe. Kierunkowa wiedza psychologiczna i nabyte umiejętności analityczne będą ogromnym atutem w zawodach związanych z nowymi mediami, jak psycholog mediów, analityk trendów cyfrowych, UX resercher, specjalista ds. komunikacji, PR, strateg marketingu cyfrowego. Możesz też prowadzić działalność związaną z psychoedukacją, np. prowadząc warsztaty na temat profilaktyki uzależnień technologicznych czy higieny cyfrowej.

Ten program
jest dla Ciebie, jeśli:

Fascynuje Cię obszar psychologii nowych mediów i komunikacji online.

Lubisz analizować trendy i nowe, dynamiczne zjawiska psychologiczne.

Chcesz się wyspecjalizować w badaniu zachowań i decyzji użytkowników Internetu.

Program i struktura studiów

Studia drugiego stopnia
(magisterskie)

Mają wartość
120 punktów ECTS
(European Credit Transfer and Accumulation System)
Trwają
2 lata (4semestry)
Kończą się uzyskaniem tytułu zawodowego
magistra

W ramach studiów II stopnia na kierunku psychologia ze specjalnością psychologia mediów społecznościowych studenci zdobywają pogłębioną wiedzę kierunkową, niezbędną do analizowania, badania i interpretowania zjawisk psychologicznych charakterystycznych dla wirtualnych społeczności, komunikacji online czy relacji człowiek-nowe technologie. Absolwenci są przygotowani do praktycznego stosowania tej wiedzy w różnych formach działalności zawodowej.

PIERWSZY ROK STUDIÓW

Na pierwszym roku studiów dominują przedmioty, które wprowadzają studenta w kluczowe zagadnienia z obszaru psychologii mediów społecznościowych oraz metodologii badań.

SEMESTR PIERWSZY
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
BHP 0 8/8 8/8
Kultura i etyka 5 30/16 30/16
Metody diagnozy psychologicznej (I) 5 30/16 30/16
Wprowadzenie do psychologii mediów społecznościowych 4 60/32 60/32
Networking 3 30/16 30/16
Narzędzia psychometryczne w marketingu cyfrowym (I) 4 30/16 30/16
Marketing w mediach społecznościowych 4 30/16 30/16
Rola i wpływ influencerów w marketingu 3 30/16 30/16
Dylematy etyczne w obszarze mediów społecznościowych 2 24/16 24/16
SEMESTR DRUGI
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Język obcy 2 30/16 30/16
Seminarium magisterskie (I) 2 24/16 24/16
Metody diagnozy psychologicznej (II) 5 30/16 30/16
Narzędzia psychometryczne pomiaru zachowań użytkowników mediów społecznościowych 4 30/16 30/16
Mechanizmy rozwoju psychicznego a media społecznościowe 3 30/16 30/16
Psychologiczne podstawy patologicznych zachowań w mediach społecznościowych 3 30/16 30/16
Reklama w mediach społecznościowych 4 30/16 30/16
Psychologia komunikacji online 4 60/32 60/32
Psychologiczne podstawy relacji w społecznościach wirtualnych 3 30/16 30/16

DRUGI ROK STUDIÓW

Na drugim roku student pogłębia wiedzę z obszaru specjalności psychologia mediów społecznościowych. To także czas realizacji pracy magisterskiej oraz egzaminu dyplomowego, którego pozytywny wynik pozwala uzyskać tytuł zawodowy magistra psychologii.

SEMESTR TRZECI
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Język obcy 4 30/16 30/16
Psychologia opinii społecznych w social mediach 4 60/32 60/32
Psychologia konfliktu a dynamika konfliktów w mediach społecznościowych 4 60/32 60/32
Psychologiczne podstawy budowania strategii i komunikacji w mediach społecznościowych 4 30/16 30/16
Zarządzanie stresem 2 15/8 15/8
Public relations 3 30/16 30/16
Sztuczna inteligencja - wykorzystanie w mediach 3 30/24 30/24
Seminarium magisterskie (II) 6 30/30 30/30
Praktyki zawodowe (fakultatywnie) 2 50/50 50/50
SEMESTR CZWARTY
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Psychologia manipulacji 3 60/32 60/32
Psychologia narracyjna a storytelling 3 30/16 30/16
Metodologia badań potrzeb i doświadczeń konsumentów online 2 30/16 30/16
Sztuczna inteligencja - dylematy etyczne 2 15/8 15/8
Seminarium magisterskie (III) 20 60/60 60/60
Praktyki zawodowe (fakultatywnie) 2 50/50 50/50

DODATKOWY MODUŁ ZAJĘĆ Z PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO

Studenci, którzy chcieliby uzyskać uprawnienia do pracy jako psycholog w placówkach oświatowych, w toku kształcenia mogą też zrealizować blok zajęć z przygotowania pedagogicznego, aby uzyskać wpis w suplemencie do dyplomu oraz osobne zaświadczenie o ukończeniu przygotowania pedagogicznego i uzyskaniu kwalifikacji nauczycielskich.

Treść programu studiów może ulegać zmianom, wynikającym z działań na rzecz doskonalenia jakości kształcenia oraz dostosowania oferty dydaktycznej do bieżących wyzwań rynku pracy. Każda zmiana jest zatwierdzana przez Senat Uczelni i wprowadzana z myślą o jak najlepszym przygotowaniu studentów do ich przyszłej kariery.

Opłaty za studia

Elastyczne płatności dla Twojej wygody

Na Uniwersytecie VIZJA to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia! Czesne możesz opłacić jednorazowo za cały rok, za każdy semestr albo rozłożyć na raty: 10-miesięczne lub 12-miesięczne.

promocje

Stypendia - to prostsze niż myślisz

stypendia

Studiując na Uniwersytecie VIZJA możesz skorzystać z szerokiej oferty wsparcia materialnego ze środków budżetu państwa i funduszy europejskich, a także skorzystać ze specjalnych zniżek w ramach programu rabatowego.

Większość wniosków o przyznanie stypendium możesz złożyć szybko i prosto poprzez swoje konto online.

Przejdź do treści