Coaching i mentoring to nowoczesne metody rozwoju i profesjonalnej pomocy w wymagających sytuacjach życiowych oraz zawodowych. Opierają się one na najskuteczniejszych narzędziach z różnych dziedzin, takich jak badania psychologiczne, terapia zorientowana na rozwiązania, psychologia pozytywna, teorie uczenia się, a także skuteczne praktyki biznesu i zarządzania. To właśnie sprawia, że coaching – bazując na odkrywaniu ludzkiego potencjału, świadomym pokonywaniu trudności i rozwijaniu różnych kompetencji – jest jedną z najbardziej efektywnych form wsparcia zarówno w budowaniu kariery, jak i w życiu prywatnym. Jeżeli chcesz zdobyć kwalifikacje pozwalające pracować w zawodzie, którego sensem i celem jest pomaganie innym w rozwiązywaniu konfliktów i wychodzeniu z impasów, a także mobilizowanie do kreatywności, zwiększanie zaangażowania i odnajdywanie swojego miejsca oraz misji w życiu – studia II stopnia na kierunku coaching i mentoring w Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie to coś dla Ciebie!
Program studiów – bazując na wiedzy z zakresu psychologii i zarządzania – koncentruje się na nauce praktycznych umiejętności trenerskich z wykorzystaniem certyfikowanych narzędzi coachingu, a także rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych niezbędnych w efektywnej pracy z drugim człowiekiem. Wybierając specjalność coaching i mentoring osobisty, skupisz się na metodach wsparcia klientów w osiąganiu celów osobistych i rozwiązywaniu życiowych problemów, zgłębiając takie obszary, jak coaching sportu, coaching w wychowaniu i edukacji (dla rodziców i nauczycieli), coaching relacji i par czy coaching dla młodzieży.
Jeśli natomiast bardziej zainteresuje Cię obszar coachingu i mentoringu w biznesie – możesz zdecydować się na realizowanie alternatywnej specjalności oferowanej na tym kierunku – zobacz: coaching i mentoring biznesowy.
Po studiach możesz otworzyć własną działalność i świadczyć usługi z zakresu life coachingu dla klientów indywidualnych i par, jak również prowadzić szkolenia motywacyjne i rozwojowe dla różnych grup społecznych czy zawodowych. Możesz też pracować w szkolnictwie i edukacji, dbając o rozwój potencjału i dobrostan młodych ludzi oraz kadry edukacyjnej. Inną opcją jest zatrudnienie w działach HR organizacji – jako coach wewnętrzny , wellbeing coach czy wellbeing manager, odpowiedzialny na rozwój pracowników, kreowanie przyjaznego i motywującego środowiska pracy, rozwiązywanie konfliktów, wspieranie liderów czy integrowanie zespołów. Ukończenie studiów z zakresu coachingu daje Ci szeroki wachlarz możliwości, a zyskana wiedza i umiejętności z pewnością pomogą Ci świadomie rozwijać działalność coachingową w obszarach, w których poczujesz się najlepiej.
Chcesz profesjonalnie wspierać ludzi w odkrywaniu swojego potencjału, osiąganiu celów oraz satysfakcji z życia.
Zależy Ci na zyskaniu skondensowanej, praktycznej wiedzy na temat coachingu wraz z uprawnieniami do działalności zawodowej w tym obszarze.
Posiadasz już dyplom studiów wyższych na poziomie (przynajmniej) licencjackim na dowolnym kierunku i chcesz rozwinąć swoje kompetencje oraz zyskać nowe perspektywy zawodowe.
Program studiów II stopnia na kierunku coaching i mentoring w AEH łączy specjalistyczną wiedzę teoretyczną z nauką warsztatu umiejętności trenerskich oraz korzystania z certyfikowanych narzędzi do prowadzenia indywidualnych i grupowych sesji coachingu i mentoringu w różnych obszarach. Studia kończą się uzyskaniem tytułu zawodowego magistra oraz tytułu Coach i Mentor z akredytacją międzynarodową EIA EMCC na poziomie Practitioner, dając uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej.
W pierwszym semestrze studiów dominują przedmioty, które wprowadzają w zagadnienia coachingu i mentoringu oraz dają mocną podbudowę psychologiczną. Drugi semestr wprowadza już praktyczne narzędzia pracy oraz buduje świadomą postawę przyszłych profesjonalistów.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
BHP | 0 | W | 8/8 |
Etyka i kultura | 5 | W | 30/16 |
Program wspierania pracowników (EAP) | 4 | K | 30/24 |
Umiejętności trenerskie | 5 | W, Ć | 54/40 |
Psychologia pozytywna / Wybrane zagadnienia z psychologii społecznej (DW) | 3 | W | 30/16 |
Zastosowania statystyki w naukach psychologicznych / Metody jakościowe w naukach psychologicznych (DW) | 4 | W, Ć | 60/32 |
Trening umiejętności komunikacyjnych | 2 | War | 30/16 |
Psychologiczne podstawy coachingu | 3 | W | 30/16 |
Coaching i mentoring jako metody rozwoju | 4 | W, Ć | 60/32 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy I | 2 | Lekt | 30/16 |
Asertywność | 4 | Ć | 30/16 |
Zarządzanie procesem coachingu i mentoringu | 3 | Ć | 30/16 |
Zarządzanie kapitałem ludzkim | 3 | K | 30/16 |
Narzędzia coachingu i mentoringu (I) | 3 | War | 30/24 |
Kompetencje i postawa coacha i mentora | 2 | W, Ć | 30/16 |
Coaching i mentoring w organizacjach - wdrażenie programów | 3 | Ć | 30/16 |
Superwizja w coachingu i mentoringu (I) | 3 | Ć | 30/16 |
Zarządzanie neuroróżnorodnością | 2 | W, Ć | 30/16 |
Trening intrapsychiczny dla coachów i mentorów | 2 | Ć | 30/16 |
Seminarium magisterskie | 3 | Sem | 30/16 |
W trzecim semestrze student kontynuuje budowanie warsztatu praktycznych umiejętności, a także zgłębia zagadnienia właściwe dla specjalności coaching i mentoring osobisty, takie jak: obszary i zastosowania life coachingu, coaching dla młodzieży, coaching w wychowaniu i edukacji, coaching relacji i par, coaching sportu czy zarządzanie własną energią. To także czas praktyk zawodowych i przygotowań do egzaminu dyplomowego.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy II | 3 | Lekt | 30/16 |
Narzędzia coachingu i mentoringu (II) | 3 | War | 45/24 |
Team coaching i praca z grupą | 3 | W, Ć | 45/24 |
Planowanie procesu coachingu i mentoringu | 2 | War | 30/32 |
Narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w coachingu i mentoringu | 3 | Ć | 30/16 |
Obszary i zastosowanie Life Coachingu | 3 | W, Ć | 45/24 |
Coaching w wychowaniu i edukacji (dla rodziców i nauczycieli) | 3 | Ć | 30/16 |
Praktyka zawodowa I (DW) | 7 | PR | 180/180 |
Seminarium dyplomowe | 3 | Sem | 30/16 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Zaawansowane narzędzia coachingu i mentoringu | 3 | War | 45/32 |
Coaching systemowy | 2 | Ć | 30/16 |
Superwizja w coachingu i mentoringu (II) | 2 | Ć | 30/16 |
Warsztat zintegrowanych umiejętności prowadzenia sesji coachingu i mentoringu | 2 | War | 30/16 |
Coaching dla młodzieży | 3 | K | 30/16 |
Work-life integration | 2 | K | 30/16 |
Coaching sportu | 2 | War | 30/16 |
Coaching relacji i coaching par | 2 | War | 30/16 |
Praktyka zawodowa II (DW) | 7 | PR | 180/180 |
Seminarium dyplomowe | 5 | Sem | 30/16 |
W AEH to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia! Czesne możesz opłacić jednorazowo za cały rok, za każdy semestr albo rozłożyć na raty: 10-miesięczne lub 12-miesięczne.
Rok studiów | Rocznie | Semestralnie | 10 rat | 12 rat |
I | 14200 zł | 7100 zł | 1430 zł | 1195 zł |
II | 14600 zł | 7300 zł | 1470 zł | 1229 zł |
Rok studiów | Rocznie | Semestralnie | 10 rat | 12 rat |
I | 14200 zł | 7100 zł | 1430 zł | 1195 zł |
II | 14600 zł | 7300 zł | 1470 zł | 1229 zł |
Studiując w AEH możesz skorzystać z szerokiej oferty wsparcia materialnego ze środków budżetu państwa i funduszy europejskich, a także skorzystać ze specjalnych zniżek w ramach programu rabatowego AEH.
Większość wniosków o przyznanie stypendium możesz złożyć szybko i prosto poprzez swoje konto online.
O stypendium naukowe może ubiegać się każdy student, który uzyskał w danym roku akademickim średnią ocen nie niższą niż 4,5.
W roku akademickim 2022/2023 Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie przyznała ok. 350 Stypendiów Rektora w wysokości od 525 zł/miesiąc do 1025 zł/miesiąc w zależności od wysokości uzyskanej średniej lub posiadanych osiągnięć. Za wysokie osiągnięcia sportowe, artystyczne lub naukowe Komisja Stypendialna przyznała stypendia w wysokości 600 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium rektora dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Stypendium sportowe może otrzymać student, który wyróżnia się osiągnięciami sportowymi we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym. Dodatkowo naszych uczelnianych sportowców chętnie angażujemy w dodatkowe programy wsparcia – np. Narodową Reprezentację Akademicką.
Młodzi sportowcy mogą liczyć na wsparcie finansowe w wysokości 600 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium sportowe dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Stypendium socjalne może otrzymać student, który znajduje się w trudnej sytuacji materialnej. W roku akademickim 2022/2023 wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawniająca do otrzymania stypendium ustalona została na kwotę nie wyższą niż 1294,40 zł.
W zależności od miesięcznego dochodu netto na jednego członka rodziny studenta przyznano stypendia w wysokości od 1275 zł/miesiąc do 2025 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium socjalne dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Stypendium dla osób niepełnosprawnych może otrzymać student, który posiada orzeczenie o niepełnosprawności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, orzeczenie lekarza orzecznika ZUS, orzeczenie o zaliczeniu do grupy inwalidzkiej lub orzeczenie o stałej lub długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym.
W roku akademickim 2022/2023 w zależności od stopnia niepełnosprawności przyznano ok. 150 stypendiów dla osób niepełnosprawnych w wysokości od 1275 zł/miesiąc do 1575 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium dla osób niepełnosprawnych dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Zapomoga stanowi formę doraźnej pomocy finansowej. Ubiegać się o nią może każdy student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej wynikającej ze zdarzeń losowych, na które student nie miał wpływu.
Zapomoga może zostać przyznana dwa razy w ciągu jednego roku akademickiego, przy czym nie przyznaje się zapomogi dwukrotnie z tytułu tego samego zdarzenia losowego. Wyjątek stanowią trudne sytuacje życiowe powstałe na skutek pandemii COVID-19.
W 2021 roku przyznaliśmy 40 zapomóg na łączną kwotę 197 200,00 zł. Zapomogi, w zależności od sytuacji studenta, wypłacane były w wysokości od 3000 zł do 5000 zł jednorazowo.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o zapomogę dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Rok akademicki 2022/2023
355 stypendiów Rektora
179 stypendiów socjalnych
181 stypendiów dla osób niepełnosprawnych
Rok 2019/2020 wydaliśmy na stypendia 1 890 289,35 zł
Rok 2020/2021 wydaliśmy na stypendia 2 911 662,50 zł
Rok 2021/2022 wydaliśmy na stypendia 4 158 177 zł
Rok 2022/2023 wydaliśmy na stypendia 7 829 950 zł
Stypendium Rektora – najwyższa średnia: 5,44