Psychologia to kierunek studiów, który otwiera wiele możliwości kariery zawodowej – absolwenci studiów psychologicznych pracują w różnych branżach, od ochrony zdrowia, przez edukację, aż po biznes i marketing. Jeżeli fascynuje Cię ta dziedzina i chcesz się rozwijać w związanym z nią zawodzie – studia I stopnia na kierunku psychologia na Uniwersytecie VIZJA przygotują Cię teoretycznie i praktycznie do korzystania z wiedzy, która pozwala od strony naukowej poznać mechanizmy rządzące psychiką, emocjami i zachowaniem człowieka w różnych sytuacjach, także w kontekście wyborów konsumenckich.
Psychologia – neuromarketing na Uniwersytecie VIZJA to moduł specjalnościowy obejmujący zagadnienia łączące psychologię, neurobiologię oraz marketing w celu badania tego, w jaki sposób procesy mózgowe wpływają na decyzje i wybory zakupowe. Specjalistyczne zajęcia – w tym warsztaty z techniki badań neuromarketingowych – pozwolą Ci na dogłębne zrozumienie, jaka jest rola emocji i podświadomości w marketingu i w czym tkwi „sekret” tworzenia naprawdę skutecznych strategii marketingowych oraz wizerunkowych. Pamiętaj, że po ukończeniu tych studiów licencjackich możesz kontynuować kształcenie psychologiczne lub podjąć studia II stopnia na innym kierunku np. z obszaru marketingu.
Ukończenie studiów psychologicznych z neuromarketingiem przygotuje Cię do pracy w obszarach, które łączą wykorzystanie wiedzy psychologicznej z nowoczesnymi technologiami marketingu i sprzedaży, otwierając przed Tobą fascynujące możliwości zawodowe. Specjalistów z takimi kompetencjami poszukują m.in.:
Lubisz obserwować ludzi i ich zachowania.
Interesuje Cię zjawisko nasilonego konsumpcjonizmu.
Chcesz pracować w zawodzie, który pozwoli Ci połączyć pasję do psychologii i marketingu.
Program studiów obejmuje zagadnienia z obszaru nauk psychologicznych, w tym także neuropsychologicznych podstaw zachowań konsumenckich.
Na pierwszym roku studiów dominują przedmioty, które, niezależnie od wybranego kierunku, poszerzają horyzonty myślenia i umożliwiają rozumienie pojęć oraz podstawowych zagadnień z danej dziedziny nauki. W efekcie student zdobywa wiedzę i umiejętności ułatwiające w przyszłości odnalezienie się w wielu różnych zawodach, a także przygotowuje się do podejmowania projektów o charakterze interdyscyplinarnym, co obecnie jest szczególnie ważne i cenione na rynku pracy. Od drugiego semestru zajęcia coraz bardziej szczegółowo wprowadzają treści z obszaru psychologii, specyficzne dla neuromarketingu.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
BHP | 0 | 8/8 |
Umiejętności akademickie | 1 | 15/8 |
Wprowadzenie do filozofii / Antropologia (DW) | 5 | 35/20 |
Podstawy komunikacji społecznej | 4 | 30/16 |
Wstęp do nauki o państwie i prawie | 5 | 30/24 |
Wprowadzenie do psychologii | 5 | 30/24 |
Podstawy ekonomii | 5 | 30/24 |
Teoria organizacji i zarządzania | 5 | 30/24 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 2 | 30/16 |
Zajęcia sportowo-rekreacyjne | 0 | 30/0 |
Metodologia badań w naukach społecznych | 4 | 30/16 |
Historia myśli psychologicznej | 4 | 30/16 |
Psychologia edukacyjno-wychowawcza | 4 | 30/24 |
Metody ilościowe - statystyka | 5 | 60/40 |
Logika | 3 | 24/16 |
Biologiczne podstawy zachowania | 3 | 30/24 |
Procesy poznawcze | 5 | 60/40 |
Na drugim roku dominują przedmioty kierunkowe, których celem jest nabycie kompetencji niezbędnych do rozumienia i praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu psychologii – neuromarketingu.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 2 | 30/16 |
Zajęcia sportowo-rekreacyjne | 0 | 30/0 |
Psychometria | 5 | 60/32 |
Wielkie pytania współczesnej psychologii | 3 | 30/16 |
Trening interpersonalny | 2 | 30/16 |
Zastosowania statystyki w naukach psychologicznych | 5 | 60/40 |
Psychologia osobowości | 4 | 30/24 |
Psychologia społeczna | 5 | 60/40 |
Psychologia rozwoju człowieka | 4 | 30/24 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 2 | 30/16 |
Etyka zawodu psychologa | 2 | 30/16 |
Diagnoza psychologiczna | 5 | 60/40 |
Podstawy pomocy psychologicznej | 2 | 30/16 |
Koncepcje psychoterapii - nurty, szkoły, metody i techniki | 3 | 30/16 |
Metodologia badań psychologicznych | 3 | 45/24 |
Emocje i motywacja | 5 | 60/40 |
Psychologia różnic indywidualnych | 4 | 30/24 |
Neuropsychologia | 4 | 30/16 |
Na trzecim roku studiów dominują przedmioty właściwe dla specjalności neuromarketing – na tym etapie student poznaje m.in. techniki badań neuromarketingowych. Pogłębia też wiedzę z zakresu diagnozy psychologicznej i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego w celu uzyskania tytułu zawodowego licencjata psychologii.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 3 | 30/16 |
Psychopatologia I | 5 | 30/24 |
Podstawy reklamy | 4 | 30/24 |
Wprowadzenie do neuromarketingu | 5 | 30/24 |
Podstawy marketingu | 5 | 30/24 |
Badania neuromarketingowe - techniki EEG (I) | 5 | 30/16 |
Metodyka przygotowania projektów | 3 | 30/16 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Psychologia ekonomiczna | 4 | 30/24 |
Badania marketingowe | 4 | 30/24 |
Badania neuromarketingowe - techniki EEG (II) | 4 | 30/16 |
Badania neuromarketingowe - techniki eyetracker | 4 | 30/16 |
Psychologia zachowań konsumenckich | 3 | 30/16 |
Psychopatologia II | 4 | 45/24 |
Projekt społeczny (DW) | 7 | 30/16 |
Treść programu studiów może ulegać zmianom, wynikającym z działań na rzecz doskonalenia jakości kształcenia oraz dostosowania oferty dydaktycznej do bieżących wyzwań rynku pracy. Każda zmiana jest zatwierdzana przez Senat Uczelni i wprowadzana z myślą o jak najlepszym przygotowaniu studentów do ich przyszłej kariery.
Na Uniwersytecie VIZJA to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia! Czesne możesz opłacić jednorazowo za cały rok, za każdy semestr albo rozłożyć na raty: 10-miesięczne lub 12-miesięczne.
Rok studiów | Rocznie | Semestralnie | 10 rat | 12 rat |
I | 9000 zł | 4500 zł | 959 zł | 810 zł |
II | 9400 zł | 4700 zł | 1001 zł | 846 zł |
III | 9800 zł | 4900 zł | 1044 zł | 882 zł |
Rok studiów | Rocznie | Semestralnie | 10 rat | 12 rat |
I | 9000 zł | 4500 zł | 959 zł | 810 zł |
II | 9400 zł | 4700 zł | 1001 zł | 846 zł |
III | 9800 zł | 4900 zł | 1044 zł | 882 zł |
Studiując na Uniwersytecie VIZJA możesz skorzystać z szerokiej oferty wsparcia materialnego ze środków budżetu państwa i funduszy europejskich, a także skorzystać ze specjalnych zniżek w ramach programu rabatowego.
Większość wniosków o przyznanie stypendium możesz złożyć szybko i prosto poprzez swoje konto online.
O stypendium naukowe może ubiegać się każdy student, który uzyskał w danym roku akademickim średnią ocen nie niższą niż 4,8.
W roku akademickim 2023/2024 Uniwersytet VIZJA przyznał ok. 800 Stypendiów Rektora w wysokości od 400 zł/miesiąc do 1000 zł/miesiąc w zależności od wysokości uzyskanej średniej lub posiadanych osiągnięć. Za wysokie osiągnięcia sportowe, artystyczne lub naukowe Komisja Stypendialna przyznała stypendia w wysokości 600 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium rektora dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim.
Stypendium sportowe może otrzymać student, który wyróżnia się osiągnięciami sportowymi we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym. Dodatkowo naszych uczelnianych sportowców chętnie angażujemy w dodatkowe programy wsparcia – np. Narodową Reprezentację Akademicką.
Młodzi sportowcy mogą liczyć na wsparcie finansowe w wysokości 600 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium sportowe dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim.
Stypendium socjalne może otrzymać student, który znajduje się w trudnej sytuacji materialnej.
W roku akademickim 2024/2025 wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawniająca do otrzymania stypendium ustalona została na kwotę nie wyższą niż 1570,5 zł.
W zależności od miesięcznego dochodu netto na jednego członka rodziny studenta przyznano stypendia w wysokości od 1700 zł/miesiąc do 2100 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium socjalne dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim
Stypendium dla osób niepełnosprawnych może otrzymać student, który posiada orzeczenie o niepełnosprawności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, orzeczenie lekarza orzecznika ZUS, orzeczenie o zaliczeniu do grupy inwalidzkiej lub orzeczenie o stałej lub długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym.
W roku akademickim 2023/2024 w zależności od stopnia niepełnosprawności przyznano ok. 350 stypendiów dla osób niepełnosprawnych w wysokości od 1700 zł/miesiąc do 1900 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium dla osób niepełnosprawnych dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim.
Zapomoga stanowi formę doraźnej pomocy finansowej. Ubiegać się o nią może każdy student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej wynikającej ze zdarzeń losowych, na które student nie miał wpływu.
Zapomoga może zostać przyznana dwa razy w ciągu jednego roku akademickiego, przy czym nie przyznaje się zapomogi dwukrotnie z tytułu tego samego zdarzenia losowego.
W 2024 roku przyznaliśmy 51 zapomóg na łączną kwotę 255 000 zł. Zapomogi, w zależności od sytuacji studenta, wypłacane były w wysokości od 2000 do 5000 zł jednorazowo.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o zapomogę dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim.
Rok akademicki 2023/2024
800 stypendiów Rektora
51 zapomóg
350 stypendiów dla osób niepełnosprawnych
12 500 000 zł przeznaczonych na stypendia
Rok 2019/2020 wydaliśmy na stypendia 1 890 289,35 zł
Rok 2020/2021 wydaliśmy na stypendia 2 911 662,50 zł
Rok 2021/2022 wydaliśmy na stypendia 4 158 177 zł
Rok 2022/2023 wydaliśmy na stypendia 7 829 950 zł
Stypendium Rektora – najwyższa średnia: 5,44