Zapisz sięOdwiedź nasDopasuj studia do siebie
Odwiedź nasDopasuj studia do siebie
 
Połącz się z tłumaczem języka migowegoPołącz się z tłumaczem języka migowego

W kwietniu w Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie odbyły się wyjątkowe zajęcia na kierunkach Nowe Media i Public Relations oraz Komunikacja społeczna, podczas których studenci mieli okazję rozmawiać z zaproszonymi parlamentarzystkami i parlamentarzystami. Gośćmi byli: posłanka Dorota Łoboda (Koalicja Obywatelska), posłanka Alicja Łebkowska-Gołaś (Koalicja Obywatelska) oraz poseł Franciszek Sterczewski (poseł niezależny).

 

Marka polityczna, autentyczność i wyzwania wizerunkowe – praktyka zamiast teorii

Podczas zajęć z przedmiotu Wizerunek w mediach na Wydziale Nauk Humanistycznych i Sztuki, studenci mieli okazję poznać kulisy budowania marki polityka w świecie, gdzie każdy ruch jest analizowany przez media i opinię publiczną. Spotkanie otworzył Dziekan dr Adam Świątek, a w rozmowie uczestniczyła również dr Dominika Rafalska. Posłanka Dorota Łoboda podzieliła się swoim doświadczeniem, odpowiadając na pytania dotyczące autentyczności, zarządzania kryzysem wizerunkowym oraz wpływu płci na odbiór politycznego wizerunku.

Poruszane tematy obejmowały m.in.:

  • kluczowe determinanty budowy marki politycznej,

  • strategie zachowania autentyczności w mediach,

  • radzenie sobie z kryzysami wizerunkowymi,

  • znaczenie płci w komunikacji politycznej,

  • ocenę strategii komunikacyjnych podczas kampanii prezydenckiej.

 

Budowanie marki politycznej w Sejmie – spojrzenie z pierwszej ręki

Podczas kolejnych zajęć z przedmiotu „Marka polityczna w przestrzeni publicznej” na Wydziale Nauk Społecznych gościliśmy posłankę Alicję Łebkowską-Gołaś oraz posła Franciszka Sterczewskiego. Studenci dowiedzieli się, jak wygląda proces budowania marki politycznej od podstaw, jak znaleźć własny wyróżnik i zachować autentyczność, a także jakie wyzwania niesie obecność w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Gości powitał Prodziekan dr hab. Tomasz Płudowski prof. AEH, a w dyskusji uczestniczyła dr Małgorzata Zawadka.

Wśród omawianych zagadnień znalazły się:

  • początki działalności politycznej i budowanie zaufania społecznego,

  • najważniejsze elementy skutecznej marki politycznej,

  • strategie komunikacyjne w nowoczesnej polityce,

  • zagrożenia i szanse obecności w mediach,

  • zarządzanie kryzysami wizerunkowymi,

  • analiza bieżącej kampanii prezydenckiej i debat telewizyjnych.

 

Praktyka najlepszym nauczycielem – rozwój kompetencji studentów AEH

Spotkania z praktykami są stałym elementem programu kształcenia na AEH, zgodnie z zasadą, że kontakt z realnymi wyzwaniami współczesnych liderów to klucz do rozwoju kompetencji, których nie da się zdobyć wyłącznie z podręczników. Studenci mieli okazję nie tylko zdobyć wiedzę z zakresu personal brandingu i komunikacji politycznej, ale także otrzymali zaproszenie na wizytę studyjną w Sejmie RP. Prowadząca zajęcia dr Joanna Kinastowska podziękowała gościom za otwartość, szczerość, autentyczność oraz za cenne wnioski z praktyki, a także – jak napisała w dedykacji do swojej książki, którą wręczyła gościom – „za odwagę bycia sobą, za to, że nie zapomnieli po co weszli do Sejmu i za traktowanie marki politycznej poważnie i odpowiedzialnie oraz za budowanie jej nie tylko na czas kampanii”.

Wydarzenia te potwierdzają, że Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna stawia na praktyczne przygotowanie studentów do pracy w dynamicznym świecie mediów i polityki, rozwijając ich umiejętności analizy, komunikacji i zarządzania wizerunkiem publicznym.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wizyty:

Przejdź do treści