Marketing w przedsiębiorstwie studia I stopnia w AEH w Warszawie, głównie rozwijają wiedzę na temat badań i działań marketingowych. Studia na tej specjalności przygotowują do skutecznego zarządzania procesami marketingowymi w przedsiębiorstwie. Rozwijają wiedzę na temat posługiwania się narzędziami marketingowymi i profesjonalnego kreowania strategii marketingowej zorientowanej na wyszukiwanie atrakcyjnych rynków zbytu. Pozwalają opanować wiedzę z zakresu przewidywania i zaspokajania potrzeb konsumentów, budowania wizerunku organizacji i marki, a także umiejętności współpracy z organizacjami świadczącymi usługi marketingowe. Jest przydatny do tworzenia, komunikowania i zarządzania popytem na produkt, usługę lub pomysł. Marketing jest używany do podejmowania decyzji, jakie kampanie marketingowe uruchomić i jak wydać budżet marketingowy firmy. Służy również do tworzenia, komunikowania i zarządzania popytem na pracowników firmy. Marketingu przede wszystkim używa się jako narzędzia do tworzenia świadomości, zdobywania wiedzy o rynku i znajdowania nowych klientów.
Kampanie marketingowe wykorzystuje się do znalezienia nowych produktów lub usług, które jeszcze nie istnieją na rynku i stworzenia na nie popytu. Kampanie marketingowe wykorzystuje się do promowania nowych produktów lub usług na rynku, tak aby istniejący klienci również kupowali te nowe produkty lub usługi. W ten sposób powstaje na rynku sieć klientów, którzy mają te same produkty lub usługi. Klienci ci są określani jako „klienci relacyjni” i są bardziej lojalni wobec firmy. Kiedy firma wykorzystuje procesy marketingowe, może znaleźć nowe i lepsze sposoby prowadzenia działalności gospodarczej i zdobycia nowych klientów. Bezsprzecznie wykorzystanie procesów marketingowych może zwiększyć rentowność organizacji. Marketing jest ważnym instrumentem dla każdej organizacji i wykorzystuje się go do zwiększenia zysków.
Jako absolwent tej specjalności dołączysz do grona ekspertów, których poszukują agencje reklamowe, działy marketingu czy też działy wspierania sprzedaży w firmach i przedsiębiorstwach. Z łatwością odnajdziesz się także w roli analityka, konsultanta lub menadżera bądź kierownika projektu. Marketing jest tylko jednym z wielu dostępnych narzędzi zarządzania. Stosuje się go wraz z innymi narzędziami zarządzania, takimi jak sprzedaż, obsługa klienta i reklama. Marketerzy wykorzystują kampanie marketingowe do informowania personelu sprzedaży, obsługi klienta i reklamy o produktach i usługach firmy. Kampanie marketingowe są wykorzystywane wraz z innymi narzędziami zarządzania w celu stworzenia kompletnej strategii marketingowej. Marketing nie jest rozwiązaniem uniwersalnym. Jest używany w różny sposób przez poszczególne firmy i może mieć odmienne skutki dla rozmaitych przedsiębiorstw. Rynek i klienci każdej firmy są inni i mają inne potrzeby. Marketing przedsiębiorstwa dostosowuje się do potrzeb rynku i klientów firmy.
Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu nauk o zarządzaniu i dyscyplin pokrewnych, dotyczące istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania przedsiębiorstw oraz innych organizacji.
Na pierwszym roku studiów dominują przedmioty, które niezależnie od wybranego kierunku studiów zapewnią szerokie horyzonty myślenia oraz rozumienie pojęć i podstawowych zagadnień z danej dziedziny nauki. W efekcie zdobędziesz wiedzę i umiejętności ułatwiające w przyszłości odnalezienie się w wielu różnych zawodach oraz przygotujesz się do podejmowania projektów o charakterze interdyscyplinarnym, co obecnie jest szczególnie ważne i cenione na rynku pracy. Od drugiego semestru zajęcia coraz bardziej szczegółowo wprowadzają treści specyficzne dla wybranego kierunku studiów.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Nauka o państwie, prawie i polityce | 5 | W | 30/24 |
Wprowadzenie do psychologii | 5 | W | 30/24 |
Teoria organizacji i zarządzania | 5 | W | 30/24 |
Podstawy ekonomii | 5 | W | 30/24 |
Podstawy komunikacji społecznej | 4 | W | 30/16 |
Umiejętności akademickie | 2 | K | 15/8 |
Wprowadzenie do filozofii | 4 | W | 30/16 |
BHP | 0 | e-learning | 8/4 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Metodologia badań w naukach społecznych | 4 | K | 24/16 |
Zarządzanie projektami | 3 | K | 24/16 |
Podstawy finansów prywatnych i publicznych | 4 | W | 30/24 |
Podstawy prawa gospodarczego | 3 | W | 30/16 |
Podstawy rachunkowości | 5 | W, Ć | 60/40 |
Metody ilościowe – statystyka | 5 | W, Ć | 60/40 |
Zarządzanie organizacjami | 4 | W | 30/24 |
W drugim roku studiów wprowadzane są do programu przedmioty skoncentrowane na wybranym kierunku studiów. Pozwalają one na pogłębienie wiedzy i nabycie kompetencji niezbędnych do rozumienia oraz praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości w różnych sferach działalności gospodarczej.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI | 7 | W, Ć | 60/40 |
Finanse przedsiębiorstwa | 7 | W, Ć | 60/40 |
Mikroekonomia | 6 | W, Ć | 60/40 |
PODSTAWY MARKETINGU | 4 | W | 30/24 |
ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE | 4 | W | 30/24 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Analiza finansowa przedsiębiorstwa | 6 | W, Ć | 60/40 |
BADANIA MARKETINGOWE | 6 | W, Ć | 60/40 |
Makroekonomia | 4 | K | 30/24 |
PODSTAWY PUBLIC RELATIONS | 4 | W | 30/16 |
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ | 4 | W | 30/24 |
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ | 4 | K | 30/16 |
Na trzecim roku studiów możesz wybrać przedmioty z zakresu specjalności marketing w przedsiębiorstwie, aby zdobyć specjalistyczne przygotowanie w tym zakresie. Na każdym semestrze możesz wybrać 4 z 6 przedmiotów specjalnościowych.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
PODSTAWY NEGOCJACJI I MEDIACJI | 5 | W, Ć | 60/40 |
Podstawy reklamy | 5 | W, Ć | 60/40 |
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) | 5 | W, Ć | 60/40 |
Controlling operacyjny | 4 | K | 30/16 |
Zarządzanie marką | 4 | K | 30/16 |
Zarządzanie wiedzą | 4 | K | 30/16 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Marketing w handlu i usługach | 6 | W, Ć | 60/40 |
Strategie konkurencji | 6 | W, Ć | 60/40 |
ZACHOWANIA KONSUMENTÓW | 4 | K | 30/16 |
Strategie promocji | 6 | W, Ć | 60/40 |
Psychologia reklamy | 4 | K | 30/16 |
Zarządzanie łańcuchem dostaw | 4 | K | 30/16 |
W programie studiów znajdują się także lektoraty języka obcego
oraz (dla studentów studiów stacjonarnych) zajęcia sportowo-rekreacyjne.
Wybierając studia w AEH zyskujesz pewność, że wysokość czesnego nie zmieni się przez cały okres trwania studiów. Czesne możesz opłacić jednorazowo za cały rok studiów lub rozłożyć na płatności semestralne, 10-miesięczne i 12-miesięczne. Dzięki temu możesz decydować, jak chcesz zaplanować swoje wydatki na studia.
Rok studiów | Rocznie | Semestralnie | 10 rat | 12 rat |
6500 zł | 3500 zł | 710 zł | 595 zł |
Rok studiów | Rocznie | Semestralnie | 10 rat | 12 rat |
6300 zł | 3400 zł | 690 zł | 579 zł |
Studiując w AEH możesz skorzystać z szerokiej oferty wsparcia materialnego ze środków budżetu państwa i funduszy europejskich, a także skorzystać ze specjalnych zniżek w ramach programu rabatowego AEH.
Większość wniosków o przyznanie stypendium możesz złożyć szybko i prosto poprzez swoje konto online.
O stypendium naukowe może ubiegać się każdy student, który uzyskał w danym roku akademickim średnią ocen nie niższą niż 4,5.
W roku akademickim 2022/2023 Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie przyznała ok. 350 Stypendiów Rektora w wysokości od 525 zł/miesiąc do 1025 zł/miesiąc w zależności od wysokości uzyskanej średniej lub posiadanych osiągnięć. Za wysokie osiągnięcia sportowe, artystyczne lub naukowe Komisja Stypendialna przyznała stypendia w wysokości 600 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium rektora dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Stypendium sportowe może otrzymać student, który wyróżnia się osiągnięciami sportowymi we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym. Dodatkowo naszych uczelnianych sportowców chętnie angażujemy w dodatkowe programy wsparcia – np. Narodową Reprezentację Akademicką.
Młodzi sportowcy mogą liczyć na wsparcie finansowe w wysokości 600 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium sportowe dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Stypendium socjalne może otrzymać student, który znajduje się w trudnej sytuacji materialnej. W roku akademickim 2022/2023 wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawniająca do otrzymania stypendium ustalona została na kwotę nie wyższą niż 1294,40 zł.
W zależności od miesięcznego dochodu netto na jednego członka rodziny studenta przyznano stypendia w wysokości od 1275 zł/miesiąc do 2025 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium socjalne dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Stypendium dla osób niepełnosprawnych może otrzymać student, który posiada orzeczenie o niepełnosprawności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, orzeczenie lekarza orzecznika ZUS, orzeczenie o zaliczeniu do grupy inwalidzkiej lub orzeczenie o stałej lub długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym.
W roku akademickim 2022/2023 w zależności od stopnia niepełnosprawności przyznano ok. 150 stypendiów dla osób niepełnosprawnych w wysokości od 1275 zł/miesiąc do 1575 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium dla osób niepełnosprawnych dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Zapomoga stanowi formę doraźnej pomocy finansowej. Ubiegać się o nią może każdy student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej wynikającej ze zdarzeń losowych, na które student nie miał wpływu.
Zapomoga może zostać przyznana dwa razy w ciągu jednego roku akademickiego, przy czym nie przyznaje się zapomogi dwukrotnie z tytułu tego samego zdarzenia losowego. Wyjątek stanowią trudne sytuacje życiowe powstałe na skutek pandemii COVID-19.
W 2021 roku przyznaliśmy 40 zapomóg na łączną kwotę 197 200,00 zł. Zapomogi, w zależności od sytuacji studenta, wypłacane były w wysokości od 3000 zł do 5000 zł jednorazowo.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o zapomogę dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Rok akademicki 2021/2022
350 stypendiów Rektora
130 stypendiów socjalnych
160 stypendiów dla osób niepełnosprawnych
Rok 2019/2020 wydaliśmy na stypendia 1 890 289,35 zł
Rok 2020/2021 wydaliśmy na stypendia 2 911 662,50 zł
Rok 2021/2022 wydaliśmy na stypendia 4 158 177 zł
Stypendium Rektora – najwyższa średnia: 6,00