Psychologia z przygotowaniem pedagogicznym to program studiów, którego harmonogram uwzględnia realizację dodatkowego bloku zajęć w celu uzyskania pełnych kwalifikacji nauczyciela psychologa. Obecnie w systemie oświaty etat psychologa przedszkolnego i szkolnego staje się standardem, jednak zgodnie z wymogami ministerialnymi, taki specjalista – poza wykształceniem kierunkowym psychologicznym – musi posiadać też wykształcenie pedagogiczne, potwierdzone ukończeniem odpowiednich studiów np. podyplomowych. Niniejszy program umożliwia Ci uzyskanie kwalifikacji nauczycielskich jeszcze na etapie studiów kierunkowych z psychologii, co pozwala zaoszczędzić czas i koszty, które musiałbyś/musiałabyś poświęcić na zdobycie dodatkowych uprawnień dopiero po uzyskaniu dyplomu. Decydując się na realizację modułu pedagogicznego, nie tylko wzbogacisz swoje kompetencje, ale też poszerzysz perspektywy zawodowe, uzyskując wpis w suplemencie do dyplomu oraz osobne zaświadczenie o ukończeniu przygotowania pedagogicznego i uzyskaniu kwalifikacji nauczycielskich.
Wybierając program z przygotowaniem pedagogicznym w ramach jednolitych studiów magisterskich z psychologii, zyskasz rzetelną wiedzę kierunkową oraz kwalifikacje niezbędne do jej wdrażania w praktykę zawodową. W toku kształcenia będziesz przygotowywać się do zawodu psychologa w preferowanej specjalności (do wyboru po 3. roku: psychologia dzieci i młodzieży; psychologia kliniczna i psychoterapia; psychoterapia i terapia seksualna; psychologia biznesu i przywództwa lub neuropsychologia kliniczna) i jednocześnie, w ramach modułu pedagogicznego, będziesz uczestniczyć w zajęciach m.in. z pedagogiki ogólnej i specjalnej, warsztatu pracy psychologa szkolnego i przedszkolnego, autoprezentacji, psychoedukacji czy dydaktyki ogólnej, odbędziesz także praktyki zawodowe w systemie oświaty. Psychologia z przygotowaniem pedagogicznym to program rekomendowany nie tylko osobom wybierającym specjalność z psychologii dzieci i młodzieży, ale też studentom innych specjalności, którym zależy na rozwoju dodatkowych kompetencji i uprawnień.
Uzyskanie kwalifikacji z przygotowania pedagogicznego w trakcie studiów psychologicznych stwarza absolwentom dodatkową możliwość podjęcia pracy na stanowisku nauczyciela psychologa w systemie oświaty, w tym w publicznych i niepublicznych przedszkolach oraz szkołach podstawowych i średnich oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Kwalifikacje nauczycielskie będą też atutem w procesach rekrutacyjnych prowadzonych przez placówki interwencyjne, ośrodki szkolno-wychowawcze czy opiekuńcze, a także organizacje pozarządowe zajmujące np. psychoedukacją i profilaktyką społeczną.
Chcesz poszerzyć swoje kompetencje i perspektywy zawodowe psychologa o kwalifikacje nauczycielskie.
Interesujesz się szczególnie psychologią dzieci, młodzieży i rodziny, a także edukacji i procesu wychowawczego.
Widzisz swoją przyszłość zawodową w systemie oświaty lub chcesz założyć własną działalność o profilu oświatowym (na przykład poradnię psychologiczno-pedagogiczną).
Program jednolitych studiów magisterskich na kierunku psychologia z przygotowaniem pedagogicznym obejmuje przedmioty kierunkowe, zajęcia z zakresu wybranej specjalności oraz blok zajęć z przygotowania pedagogicznego, który umożliwia nabycie kwalifikacji wymaganych do pracy w systemie oświaty. W ramach modułu pedagogicznego studenci są przygotowywani do różnorodnych zadań diagnostycznych, w tym diagnozy sytuacji wychowawczych, do udzielania dzieciom i młodzieży pomocy psychologicznej, do prowadzenia psychoedukacji rodziców, do wspierania nauczycieli i wychowawców, a także do prowadzenia działań mediacyjnych i interwencyjnych oraz profilaktycznych. W toku kształcenia nabywają też wiedzę z zakresu pedagogiki, metodyki oraz podstaw dydaktyki, a w czasie praktyki pedagogicznej poszerzają swoje umiejętności zawodowe, realizując zajęcia edukacyjne i zadania psychologiczno-pedagogiczne właściwe dla systemu oświatowego. Absolwenci otrzymują dyplom magistra psychologii wraz z dodatkowym wpisem w suplemencie do dyplomu i osobnym zaświadczeniem o ukończeniu przygotowania pedagogicznego i uzyskaniu kwalifikacji nauczycielskich.
Na pierwszym roku studiów dominują przedmioty, które poszerzają horyzonty myślenia i umożliwiają rozumienie pojęć oraz podstawowych zagadnień z danej dziedziny nauki. W efekcie student zdobywa wiedzę i umiejętności ułatwiające w przyszłości odnalezienie się w wielu różnych zawodach oraz przygotowuje się do podejmowania projektów o charakterze interdyscyplinarnym, co obecnie jest szczególnie ważne i cenione na rynku pracy. Od drugiego semestru zajęcia coraz bardziej szczegółowo wprowadzają treści specyficzne dla kierunku psychologia.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
BHP | 0 | 8/8 |
Umiejętności akademickie | 1 | 15/8 |
Wprowadzenie do filozofii | 5 | 35/20 |
Podstawy komunikacji społecznej | 4 | 30/16 |
Wstęp do nauki o państwie i prawie | 5 | 30/24 |
Wprowadzenie do psychologii | 5 | 30/24 |
Podstawy ekonomii | 5 | 30/24 |
Teoria organizacji i zarządzania | 5 | 30/24 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 2 | 30/16 |
Zajęcia sportowo-rekreacyjne | 0 | 30/0 |
Metodologia badań w naukach społecznych | 4 | 30/16 |
Historia myśli psychologicznej | 4 | 30/16 |
Metody ilościowe - statystyka | 6 | 60/40 |
Logika | 4 | 24/16 |
Biologiczne podstawy zachowania | 4 | 30/24 |
Procesy poznawcze | 6 | 60/40 |
Na drugim roku studiów do programu wprowadzane są przedmioty kierunkowe, które pozwalają na pogłębienie wiedzy i nabycie kompetencji niezbędnych do rozumienia i praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu nauk psychologicznych w różnych sferach życia społecznego.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 2 | 30/16 |
Zajęcia sportowo-rekreacyjne | 0 | 30/0 |
Zastosowanie statystyki w psychologii | 8 | 60/40 |
Psychologia osobowości | 6 | 30/24 |
Psychologia społeczna | 8 | 54/40 |
Psychologia rozwoju człowieka | 6 | 30/24 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 2 | 30/16 |
Metodologia badań psychologicznych | 5 | 24/24 |
Emocje i motywacja | 7 | 60/40 |
Psychologia edukacyjno-wychowawcza | 5 | 30/24 |
Psychologia różnic indywidualnych | 5 | 30/24 |
Neuropsychologia | 6 | 30/24 |
Na trzecim roku studiów kontynuowane są przedmioty kierunkowe w celu ugruntowania, usystematyzowania i rozszerzenia dotychczas zdobytej specjalistycznej wiedzy z zakresu nauk psychologicznych. Na tym etapie rozpoczynają się także zajęcia z przygotowania pedagogicznego.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 3 | 30/16 |
Psychometria | 8 | 60/40 |
Psychopatologia | 6 | 30/24 |
Wystąpienia publiczne i autoprezentacja | 5 | 30/16 |
Zajęcia do wyboru (DW) | 5 | 24/16 |
Proseminarium | 3 | 15/12 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 4 | 30/16 |
Etyka zawodu psychologa | 3 | 24/16 |
Psychologia kulturowa | 3 | 30/16 |
Diagnoza psychologiczna | 8 | 60/40 |
Podstawy pomocy psychologicznej | 5 | 30/16 |
Zajęcia do wyboru (DW) | 4 | 24/16 |
Proseminarium | 3 | 15/12 |
Na czwartym roku student rozpoczyna realizację przedmiotów właściwych dla wybranej przez siebie ścieżki specjalnościowej, a także kontynuuje blok zajęć wchodzących w skład przygotowania pedagogicznego.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Technologia informacyjna i media w edukacji | 1 | 16/16 |
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych (pierwsza pomoc przedmedyczna) | 0.5 | 8/8 |
Dydaktyka ogólna (e-learning) | 2 | 28/28 |
Emisja głosu | 0.5 | 8/8 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Pedagogika ogólna z elementami pedagogiki specjalnej | 2 | 28/28 |
Specyfika nauczania i wychowania na różnych szczeblach edukacyjnych | 0.5 | 8/8 |
Wybrane aspekty współczesnych teorii wychowania i nauczania | 1 | 16/16 |
Podstawy prawne systemu oświaty i wychowania oraz pracy nauczyciela psychologa | 0.5 | 8/8 |
Oprócz wykazanych powyżej przedmiotów, na tym etapie student realizuje też zajęcia właściwe dla wybranej ścieżki specjalnościowej (psychologia dzieci i młodzieży; psychologia biznesu i przywództwa; psychologia kliniczna i psychoterapia; psychoterapia i terapia seksualna; neuropsychologia kliniczna).
Piąty rok studiów poświęcony jest systematyzowaniu zdobytej wiedzy i szlifowaniu umiejętności z zakresu wybranej specjalności, a także realizacji praktyki zawodowej w placówce oświatowej – tzw. praktyki pedagogicznej. To także czas przygotowywania dyplomowej pracy magisterskiej.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Szkolenia, warsztaty i treningi psychologiczne | 1 | 16/16 |
Diagnostyka psychologiczna dzieci i młodzieży | 2 | 24/24 |
Praca psychologa przedszkolnego i szkolnego z rodziną dziecka | 1 | 20/20 |
Praktyka zawodowa (system oświaty) | 2 | 60/60 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Doradztwo edukacyjno-zawodowe | 1 | 16/16 |
Programy profilaktyczne i psychoedukacja | 1 | 16/16 |
Psychoterapia dzieci i młodzieży | 1 | 16/16 |
Interwencja kryzysowa i mediacje w szkole | 1 | 12/12 |
Praktyka zawodowa (system oświaty) | 2 | 60/60 |
Seminarium magisterskie | 20 | 60/60 |
Oprócz wykazanych powyżej przedmiotów, na tym etapie student realizuje też zajęcia właściwe dla wybranej ścieżki specjalnościowej (psychologia dzieci i młodzieży; psychologia biznesu i przywództwa; psychologia kliniczna i psychoterapia; psychoterapia i terapia seksualna; neuropsychologia kliniczna).
Treść programu studiów może ulegać zmianom, wynikającym z działań na rzecz doskonalenia jakości kształcenia oraz dostosowania oferty dydaktycznej do bieżących wyzwań rynku pracy. Każda zmiana jest zatwierdzana przez Senat Uczelni i wprowadzana z myślą o jak najlepszym przygotowaniu studentów do ich przyszłej kariery.
Na Uniwersytecie VIZJA to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia! Czesne możesz opłacić jednorazowo za cały rok, za każdy semestr albo rozłożyć na raty: 10-miesięczne lub 12-miesięczne.
Rok studiów | Rocznie | Semestralnie | 10 rat | 12 rat |
I | 10600 zł | 5300 zł | 1129 zł | 954 zł |
II | 11000 zł | 5500 zł | 1172 zł | 990 zł |
III | 11400 zł | 5700 zł | 1214 zł | 1026 zł |
IV | 11800 zł | 5900 zł | 1257 zł | 1062 zł |
V | 12200 zł | 6100 zł | 1299 zł | 1098 zł |
Rok studiów | Rocznie | Semestralnie | 10 rat | 12 rat |
I | 10600 zł | 5300 zł | 1129 zł | 954 zł |
II | 11000 zł | 5500 zł | 1172 zł | 990 zł |
III | 11400 zł | 5700 zł | 1214 zł | 1026 zł |
IV | 11800 zł | 5900 zł | 1257 zł | 1062 zł |
V | 12200 zł | 6100 zł | 1299 zł | 1098 zł |
Studiując na Uniwersytecie VIZJA możesz skorzystać z szerokiej oferty wsparcia materialnego ze środków budżetu państwa i funduszy europejskich, a także skorzystać ze specjalnych zniżek w ramach programu rabatowego.
Większość wniosków o przyznanie stypendium możesz złożyć szybko i prosto poprzez swoje konto online.
O stypendium naukowe może ubiegać się każdy student, który uzyskał w danym roku akademickim średnią ocen nie niższą niż 4,8.
W roku akademickim 2023/2024 Uniwersytet VIZJA przyznał ok. 800 Stypendiów Rektora w wysokości od 400 zł/miesiąc do 1000 zł/miesiąc w zależności od wysokości uzyskanej średniej lub posiadanych osiągnięć. Za wysokie osiągnięcia sportowe, artystyczne lub naukowe Komisja Stypendialna przyznała stypendia w wysokości 600 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium rektora dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim.
Stypendium sportowe może otrzymać student, który wyróżnia się osiągnięciami sportowymi we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym. Dodatkowo naszych uczelnianych sportowców chętnie angażujemy w dodatkowe programy wsparcia – np. Narodową Reprezentację Akademicką.
Młodzi sportowcy mogą liczyć na wsparcie finansowe w wysokości 600 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium sportowe dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim.
Stypendium socjalne może otrzymać student, który znajduje się w trudnej sytuacji materialnej.
W roku akademickim 2024/2025 wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawniająca do otrzymania stypendium ustalona została na kwotę nie wyższą niż 1570,5 zł.
W zależności od miesięcznego dochodu netto na jednego członka rodziny studenta przyznano stypendia w wysokości od 1700 zł/miesiąc do 2100 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium socjalne dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim
Stypendium dla osób niepełnosprawnych może otrzymać student, który posiada orzeczenie o niepełnosprawności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, orzeczenie lekarza orzecznika ZUS, orzeczenie o zaliczeniu do grupy inwalidzkiej lub orzeczenie o stałej lub długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym.
W roku akademickim 2023/2024 w zależności od stopnia niepełnosprawności przyznano ok. 350 stypendiów dla osób niepełnosprawnych w wysokości od 1700 zł/miesiąc do 1900 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium dla osób niepełnosprawnych dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim.
Zapomoga stanowi formę doraźnej pomocy finansowej. Ubiegać się o nią może każdy student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej wynikającej ze zdarzeń losowych, na które student nie miał wpływu.
Zapomoga może zostać przyznana dwa razy w ciągu jednego roku akademickiego, przy czym nie przyznaje się zapomogi dwukrotnie z tytułu tego samego zdarzenia losowego.
W 2024 roku przyznaliśmy 51 zapomóg na łączną kwotę 255 000 zł. Zapomogi, w zależności od sytuacji studenta, wypłacane były w wysokości od 2000 do 5000 zł jednorazowo.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o zapomogę dostępne są w dziekanatowym systemie studenckim.
Rok akademicki 2023/2024
800 stypendiów Rektora
51 zapomóg
350 stypendiów dla osób niepełnosprawnych
12 500 000 zł przeznaczonych na stypendia
Rok 2019/2020 wydaliśmy na stypendia 1 890 289,35 zł
Rok 2020/2021 wydaliśmy na stypendia 2 911 662,50 zł
Rok 2021/2022 wydaliśmy na stypendia 4 158 177 zł
Rok 2022/2023 wydaliśmy na stypendia 7 829 950 zł
Stypendium Rektora – najwyższa średnia: 5,44