Zapisz sięOdwiedź nasDopasuj studia do siebie
Odwiedź nasDopasuj studia do siebie
 

Psychologia

Kierunek studiów:
Psychologia
Rodzaj:
studia I stopnia
Kierunek studiów:
Czas trwania:
3 lata (6 semestrów)
Uzyskany tytuł:
licencjat
Język studiów:
polski | angielski
https://vizja.pl/specjalizacja/psychologia-i-stopnia/|https://vizja.pl/en|psychologia-i-stopnia
polskiPrzejdź do angielskiej wersji strony specjalności Psychologia

Dlaczego
warto wybrać te studia?

Psychologia to fascynująca dziedzina wiedzy, która pozwala od strony naukowej poznać mechanizmy rządzące psychiką, emocjami i zachowaniem człowieka zarówno w relacjach innymi i samym sobą, jak i w środowisku społecznym oraz zawodowym. To także kierunek studiów, który otwiera wiele możliwości rozwoju kariery zawodowej – absolwenci studiów psychologicznych pracują w różnych branżach, od ochrony zdrowia, przez branżę edukacyjną, aż po biznes. Jeśli więc fascynuje Cię ta dziedzina wiedzy i chcesz pracować w związanym z nią zawodzie – studia I stopnia na kierunku psychologia na Uniwersytecie VIZJA to najlepszy wybór!

W toku kształcenia na studiach licencjackich z psychologii na Uniwersytecie VIZJA poznasz kluczowe zagadnienia z obszaru nauk psychologicznych z zakresu m.in. psychologii osobowości, psychologii społecznej, procesów poznawczych, diagnozy psychologicznej czy neuropsychologii. Rozwiniesz też kompetencje niezbędne do pracy w zawodzie psychologa podczas warsztatów z umiejętności interpersonalnych, metodologii badań psychologicznych czy podstaw pomocy psychologicznej. Zrealizujesz też blok zajęć z wybranego modułu specjalnościowego: psychologia stosowana, psychologia w marketingu i human resources lub neuromarketing.

Psychologia, studia na Uniwersytecie VIZJA – co nas wyróżnia?

  • Należymy do elitarnego grona 8 polskich uczelni posiadających najwyższe kategorie naukowe (A lub A+) w dyscyplinie psychologia.
  • Kierunek psychologia posiada pozytywną ocenę Polskiej Komisji Akredytacyjnej wydaną na lata 2025–2031.
  • Psychologia jest jedną z dyscyplin naukowych, w których nasza uczelnia posiada uprawnienia do nadawania stopni naukowych doktora i doktora habilitowanego.
  • Jesteśmy na 8. miejscu w rankingu UCZELNI NIEPUBLICZNYCH „Perspektywy 2024”.
  • Zajmujemy 2. miejsce w rankingu „Perspektywy 2024” w kategorii Umiędzynarodowienie.
  • Uniwersytet VIZJA uwzględniono w prestiżowym rankingu szkół wyższych QS World University Rankings 2025.

Psychologia I stopnia – co możesz robić po tych studiach?

Psychologia jest dziedziną, która ma zastosowanie w wielu obszarach zawodowych. Zależnie od wybranej specjalności, zdobyte podczas studiów wiedzę i umiejętności wykorzystasz m.in. do projektowania szkoleń oraz warsztatów psychologicznych i psychoedukacyjnych, a także przy profesjonalnej realizacji działań marketingowych i public relations. Będziesz też kompetentnym kandydatem na stanowiska związane z HR – obszarem zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach – w zakresie wdrażania i przeprowadzania procesów rekrutacyjnych, ewaluacyjnych i motywacyjnych, a także zarządzania stresem w miejscu pracy. Możesz też realizować się zawodowo w sektorze usług społecznych dla agencji rządowych lub organizacji non-profit, a także rozwijać się w świadczeniu usług psychologicznych, asystując w zespołach badawczych czy terapeutycznych. Pamiętaj, że do rozwinięcia pełnego potencjału zawodu psychologa niezbędne Ci będą dodatkowe kwalifikacje – a jeśli zdecydujesz się na studia II stopnia z zakresu psychologii, możesz je podjąć na naszej uczelni.

Ten program
jest dla Ciebie, jeśli:

Interesuje Cię funkcjonowanie ludzkiej psychiki w różnych kontekstach i sytuacjach życiowych.

Chcesz rozwinąć umiejętności interpersonalne i głębszego rozumienia siebie oraz innych.

Chcesz zyskać wykształcenie psychologiczne uprawniające do podjęcia studiów magisterskich z obszaru psychologii lub na innym kierunku, który poszerzy Twoje perspektywy zawodowe.

Program i struktura studiów

Studia pierwszego stopnia
(licencjackie)

Mają wartość
180 punktów ECTS
(European Credit Transfer and Accumulation System)
Trwają
3 lata (6 semestrów)
Kończą się uzyskaniem tytułu zawodowego
licencjata

Program studiów obejmuje zagadnienia z obszaru nauk psychologicznych, które pozwalają na rozumienie i wdrażanie wiedzy psychologicznej w różnych obszarach. Studia licencjackie na kierunku psychologia na Uniwersytecie VIZJA oferują trzy moduły specjalnościowe – psychologia stosowana, neuromarketing, psychologia w marketingu i Human Resources – a zajęcia z wybranego modułu realizowane są przez studenta w trakcie 3. roku kształcenia.

PIERWSZY ROK STUDIÓW

Na pierwszym roku studiów dominują przedmioty, które, niezależnie od wybranego kierunku, poszerzają horyzonty myślenia i umożliwiają rozumienie pojęć oraz podstawowych zagadnień z danej dziedziny nauki. W efekcie student zdobywa wiedzę i umiejętności ułatwiające w przyszłości odnalezienie się w wielu różnych zawodach, a także przygotowuje się do podejmowania projektów o charakterze interdyscyplinarnym, co obecnie jest szczególnie ważne i cenione na rynku pracy. Od drugiego semestru zajęcia wprowadzane są zagadnienia kierunkowe z obszaru nauk psychologicznych.

SEMESTR PIERWSZY
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
BHP 0 W 8/8
Umiejętności akademickie 1 W 15/8
Wprowadzenie do filozofii 5 W 35/20
Podstawy komunikacji społecznej 4 W 30/24
Wstęp do nauki o państwie i prawie 5 W 30/24
Wprowadzenie do psychologii 5 W 30/24
Podstawy ekonomii 5 W 30/24
Teoria organizacji i zarządzania 5 W 30/24
SEMESTR DRUGI
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Język obcy 2 LEKT 30/16
Zajęcia sportowo-rekreacyjne 0 Ć 30/0
Metodologia badań naukowych 4 W 30/16
Historia myśli psychologicznej 4 W 30/16
Psychologia edukacyjno-wychowawcza 4 W 30/24
Metody ilościowe - statystyka 5 W, Ć 60/40
Logika 3 K 24/16
Biologiczne podstawy zachowania 3 W 30/24
Procesy poznawcze 5 W, Ć 60/40

DRUGI ROK STUDIÓW

Na drugim roku studiów kontynuowane są przedmioty kierunkowe, które pozwalają na pogłębienie wiedzy psychologicznej i nabycie kompetencji niezbędnych do jej rozumienia oraz praktycznego wykorzystania w różnych kontekstach i obszarach.

SEMESTR TRZECI
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Język obcy 2 LEKT 30/16
Zajęcia sportowo-rekreacyjne 0 Ć 30/0
Psychometria 5 W, Ć 60/32
Wielkie pytania współczesnej psychologii 3 K 30/16
Trening umiejętności interpersonalnych 2 WAR 30/16
Zastosowania statystyki w naukach psychologicznych 5 W, Ć 60/40
Psychologia osobowości 4 W 30/24
Psychologia społeczna 5 W, Ć 60/40
Psychologia rozwoju człowieka 4 W 30/24
SEMESTR CZWARTY
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Język obcy 2 LEKT 30/16
Etyka zawodu psychologa 2 W 30/16
Diagnoza psychologiczna 5 W, Ć 60/40
Podstawy pomocy psychologicznej 2 WAR 30/16
Koncepcje psychoterapii - nurty, szkoły, metody i techniki 3 W 30/16
Metodologia badań psychologicznych 3 W, WAR 45/24
Emocje i motywacja 5 W, Ć 60/40
Psychologia różnic indywidualnych 4 W 30/24
Neuropsychologia 4 W 30/16

TRZECI ROK STUDIÓW

Na trzecim roku studiów student realizuje zajęcia w ramach wybranego modułu specjalnościowego, pogłębia też wiedzę z zakresu diagnozy psychologicznej i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego w celu uzyskania tytułu zawodowego licencjata psychologii.

Moduły specjalnościowe do wyboru to:

  • Psychologia stosowana

Ten moduł specjalnościowy koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu wiedzy psychologicznej w różnych obszarach życia codziennego, pracy zawodowej, sporcie, sądownictwie, edukacji, kulturze i innych dziedzinach. Celem psychologii stosowanej jest wykorzystanie teorii psychologicznych w praktyce, aby wpływać na poprawę jakości życia, efektywność organizacji, rozwiązywanie problemów społecznych i indywidualnych.

  • Neuromarketing

Ten moduł specjalnościowy łączy wiedzę z zakresu psychologii, marketingu i neurobiologii w celu badania reakcji odbiorców na bodźce marketingowe (np. reklamy, produkty, marki) na poziomie neurologicznym. Celem neuromarketingu jest wykorzystanie wyników badań nad mózgiem i procesami poznawczymi, aby tworzyć skuteczniejsze strategie marketingowe, które trafiają do konsumentów na głębszym, często podświadomym poziomie.

  • Psychologia w marketingu i Human Resources

Ten moduł specjalnościowy dotyczy zastosowania wiedzy psychologicznej do skutecznych strategii marketingowych i budowania wizerunku marki, a także do efektywnego zarządzania ludźmi w organizacjach (w tym m.in. do rekrutacji, motywowania, rozwoju i oceny pracowników).

SEMESTR PIĄTY
Psychologia stosowana
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Język obcy 4 LEKT 30/16
Psychopatologia I 4 W 30/24
Psychologia kliniczna i seksuologia - wprowadzenie 4 W 30/24
Wprowadzenie do psychologii pracy i HR 5 W 30/24
Psycholingwistyka 5 W 30/24
Psychologia eksperymentalna 5 WAR 30/16
Metodyka przygotowania projektów 3 K 30/16
Neuromarketing
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Język obcy 4 LEKT 30/16
Psychopatologia I 4 W 30/24
Podstawy reklamy 4 W 30/24
Wprowadzenie do neuromarketingu 5 W 30/24
Podstawy marketingu 5 W 30/24
Badania neuromarketingowe - techniki EEG (I) 5 LAB 30/16
Metodyka przygotowania projektów 3 K 30/16
Psychologia w Marketingu i HR
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Język obcy 4 LEKT 30/16
Psychopatologia I 4 W 30/24
Dobór pracowników (rekrutacja, selekcja, adaptacja) 4 W 30/24
Wprowadzenie do psychologii pracy i HR 5 W 30/24
Podstawy marketingu 5 W 30/24
Wystąpienia publiczne i autoprezentacja 5 WAR 30/16
Metodyka przygotowania projektów 3 K 30/16
SEMESTR SZÓSTY
Psychologia stosowana
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Psychologia ekonomiczna 4 W 30/24
Psychologia śledcza i sądowa 4 W 30/24
Psychologia sportu 4 K 30/16
Psychologia kreatywności 4 K 30/16
Psychologia kulturowa 3 K 30/16
Psychopatologia II 4 W 45/24
Projekt społeczny (DW) 7 K 30/16
Neuromarketing
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Psychologia ekonomiczna 4 W 30/24
Badania marketingowe 4 W 30/24
Badania neuromarketingowe - techniki EEG (II) 4 LAB 30/16
Badania neuromarketingowe - techniki eyetracker 4 LAB 30/16
Psychologia zachowań konsumenckich 3 K 30/16
Psychopatologia II 4 W 45/24
Projekt społeczny (DW) 7 K 30/16
Psychologia w Marketingu i HR
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Systemy motywowania, wynagradzania i oceniania pracowników 4 W 30/24
Badania marketingowe 4 W 30/24
Zastosowania psychologii w reklamie 4 K 30/16
Wprowadzenie do coachingu 4 K 30/16
Psychologia zachowań konsumenckich 3 K 30/16
Psychopatologia II 4 W 45/24
Projekt społeczny (DW) 7 K 30/16

Treść programu studiów może ulegać zmianom, wynikającym z działań na rzecz doskonalenia jakości kształcenia oraz dostosowania oferty dydaktycznej do bieżących wyzwań rynku pracy. Każda zmiana jest zatwierdzana przez Senat Uczelni i wprowadzana z myślą o jak najlepszym przygotowaniu studentów do ich przyszłej kariery.

Opłaty za studia

Elastyczne płatności dla Twojej wygody

Na Uniwersytecie VIZJA to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia! Czesne możesz opłacić jednorazowo za cały rok, za każdy semestr albo rozłożyć na raty: 10-miesięczne lub 12-miesięczne.

promocje

Wysokość czesnego (rok akademicki 2025/2026)

Tryb niestacjonarny
Rok studiów Rocznie Semestralnie 10 rat 12 rat
I 9000 zł 4500 zł 959 zł 810 zł
II 9400 zł 4700 zł 1001 zł 846 zł
III 9800 zł 4900 zł 1044 zł 882 zł
Tryb stacjonarny
Rok studiów Rocznie Semestralnie 10 rat 12 rat
I 9000 zł 4500 zł 959 zł 810 zł
II 9400 zł 4700 zł 1001 zł 846 zł
III 9800 zł 4900 zł 1044 zł 882 zł

Stypendia - to prostsze niż myślisz

stypendia

Studiując na Uniwersytecie VIZJA możesz skorzystać z szerokiej oferty wsparcia materialnego ze środków budżetu państwa i funduszy europejskich, a także skorzystać ze specjalnych zniżek w ramach programu rabatowego.

Większość wniosków o przyznanie stypendium możesz złożyć szybko i prosto poprzez swoje konto online.

Przejdź do treści