Myślisz o studiach psychologicznych i szukasz uczelni, która zapewni Ci rzetelne wykształcenie w tej dziedzinie? Psychologia w Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie to kierunek studiów, który z pewnością spełni Twoje oczekiwania! W trakcie 5-letnich jednolitych studiów magisterskich na psychologii zyskasz kompleksową, akademicką wiedzę z zakresu nauk psychologicznych, a także kompetencje niezbędne do praktycznego stosowania tej wiedzy w Twojej przyszłej praktyce zawodowej. Naszym atutem są nie tylko atrakcyjne programy studiów, oferujące ścieżki specjalnościowe z różnych obszarów psychologii, ale też znakomici wykładowcy z wieloletnim doświadczeniem badawczym, dydaktycznym i praktycznym.
Psychologia dzieci i młodzieży w AEH to specjalność dedykowana osobom, które chcą w przyszłości zostać specjalistami w zakresie rozpoznawanie problemów emocjonalnych, behawioralnych i rozwojowych u najmłodszych, a także wspierać dzieci i młodzież w radzeniu sobie z trudnościami, które wpływają na ich zdrowie psychiczne, funkcjonowanie w społeczeństwie, edukację i ogólny rozwój. Psycholodzy dziecięcy pełnią także ważną społecznie rolę wspierania rodzin i opiekunów, a także nauczycieli w procesach wychowawczych i socjalizacyjnych. Jeśli zatem czujesz w sobie powołanie i motywację do pracy z dziećmi, które dzięki Twojemu wsparciu mogą żyć szczęśliwiej – ten program pozwoli Ci zyskać wiedzę i warsztat umiejętności, które są niezbędne w tym niezwykle odpowiedzialnym i potrzebnym w obecnych czasach zawodzie!
Wykształcenie psychologiczne ze specjalnością psychologia dzieci i młodzieży w AEH otwiera możliwości pracy w zróżnicowanych środowiskach zawodowych, zdobywania wielu cennych doświadczeń, nieustannego poszerzania kwalifikacji oraz wykorzystywania profesjonalnej wiedzy i umiejętności w różnych kontekstach. Psychologowie dziecięcy są niezbędni w poradniach psychologicznych i psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach terapeutycznych, ośrodkach interwencji kryzysowej, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ale też szpitalach i klinikach pediatrycznych czy organizacjach pozarządowych wspierających dzieci i rodziny. Po ukończeniu studiów możesz pracować zarówno w zespołach terapeutycznych, jak i otworzyć własny gabinet psychologiczny specjalizujący się w diagnozie i terapii dzieci i młodzieży z rożnego rodzaju trudnościami oraz zaburzeniami rozwojowymi. Możesz też prowadzić działalność psychoedukacyjną w formie szkoleń, projektów czy warsztatów i aktywnie przyczyniać się do budowania zdrowych nawyków emocjonalnych i społecznych, a także wspierających praktyk wychowawczych. Studiowanie psychologii dzieci i młodzieży to inwestycja w przyszłość nie tylko w kontekście kariery zawodowej, ale też w sensie realnego wpływu na życie młodych ludzi oraz ich rodzin!
Jesteś osobą otwartą na drugiego człowieka i chcesz pomagać innym.
Fascynuje Cię psychologia i tajniki ludzkiego umysłu.
Chcesz rozwinąć nie tylko wiedzę, ale też kompetencje i motywację niezbędną do niesienia pomocy psychologicznej najmłodszym.
Program studiów jednolitych magisterskich na kierunku psychologia obejmuje zagadnienia umożliwiające zgłębienie i rozumienie wiedzy psychologicznej oraz jej umiejętne wykorzystanie w praktyce i życiu zawodowym. Studenci wybierający specjalność psychologia dzieci i młodzieży, realizują blok zajęć przygotowujących do zawodu psychologa dziecięcego oraz rodzinnego.
Na pierwszym roku studiów dominują przedmioty, które niezależnie od wybranego kierunku poszerzają horyzonty myślenia i umożliwiają rozumienie pojęć oraz podstawowych zagadnień z danej dziedziny nauki. W efekcie student zdobywa wiedzę i umiejętności ułatwiające w przyszłości odnalezienie się w wielu różnych zawodach oraz przygotowuje się do podejmowania projektów o charakterze interdyscyplinarnym, co obecnie jest szczególnie ważne i cenione na rynku pracy. Od drugiego semestru zajęcia coraz bardziej szczegółowo wprowadzają treści specyficzne dla kierunku psychologia.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
BHP | 0 | W | 8/8 |
Umiejętności akademickie | 1 | W | 15/8 |
Wprowadzenie do filozofii | 5 | W | 35/20 |
Podstawy komunikacji społecznej | 4 | W | 30/16 |
Wstęp do nauki o państwie i prawie | 5 | W | 30/24 |
Wprowadzenie do psychologii | 5 | W | 30/24 |
Podstawy ekonomii | 5 | W | 30/24 |
Teoria organizacji i zarządzania | 5 | W | 30/24 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 2 | LEKT | 30/16 |
Zajęcia sportowo-rekreacyjne | 0 | Ć | 30/0 |
Metodologia badań w naukach społecznych | 4 | W | 30/16 |
Historia myśli psychologicznej | 4 | W | 30/16 |
Metody ilościowe - statystyka | 6 | W, Ć | 60/40 |
Logika | 4 | K | 24/16 |
Biologiczne podstawy zachowania | 4 | W | 30/24 |
Procesy poznawcze | 6 | W, Ć | 60/40 |
Na drugim roku studiów wprowadzane są do programu przedmioty pozwalające na pogłębienie wiedzy z zakresu nauk psychologicznych i nabycie kompetencji niezbędnych do jej rozumienia i praktycznego wykorzystania w różnych sferach życia społecznego.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 2 | LEKT | 30/16 |
Zajęcia sportowo-rekreacyjne | 0 | Ć | 30/0 |
Zastosowanie statystyki w psychologii | 8 | W, Ć | 60/40 |
Psychologia osobowości | 6 | W | 30/24 |
Psychologia społeczna | 8 | W, Ć | 54/40 |
Psychologia rozwoju człowieka | 6 | W | 30/24 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 2 | LEKT | 30/16 |
Metodologia badań psychologicznych | 5 | W | 24/24 |
Emocje i motywacja | 7 | W, Ć | 60/40 |
Psychologia edukacyjno-wychowawcza | 5 | W | 30/24 |
Psychologia różnic indywidualnych | 5 | W | 30/24 |
Neuropsychologia | 6 | W | 30/24 |
Na trzecim roku studiów kontynuowane są przedmioty z obszaru nauk psychologicznych w celu ugruntowania, usystematyzowania oraz rozszerzenia zdobytej dotychczas wiedzy kierunkowej.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 3 | LEKT | 30/16 |
Psychometria | 8 | W, Ć | 60/40 |
Psychopatologia | 6 | W | 30/24 |
Wystąpienia publiczne i autoprezentacja | 5 | WAR | 30/16 |
Zajęcia do wyboru (DW) | 5 | K | 24/16 |
Proseminarium | 3 | K | 15/12 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Język obcy | 4 | LEKT | 30/16 |
Etyka zawodu psychologa | 3 | W | 24/16 |
Psychologia kulturowa | 3 | K | 30/16 |
Diagnoza psychologiczna | 8 | W, Ć | 60/40 |
Podstawy pomocy psychologicznej | 5 | WAR | 30/16 |
Zajęcia do wyboru (DW) | 4 | K | 24/16 |
Proseminarium | 3 | K | 15/12 |
Na czwartym roku student rozpoczyna realizację przedmiotów właściwych dla wybranej przez siebie ścieżki specjalnościowej. W ramach specjalności psychologia dzieci i młodzieży student pogłębia wiedzę i umiejętności niezbędne do profesjonalnego udzielania pomocy i wsparcia psychologicznego dzieciom, młodzieży oraz ich rodzinom/opiekunom.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Metody diagnozy psychologicznej (I) | 5 | Ć | 30/16 |
Psychologia rodziny i bliskich związków | 6 | W, Ć | 54/32 |
Metody badania dziecka w rodzinie | 5 | Ć | 30/16 |
Psychologia osób z niepełnosprawnością | 3 | W | 30/16 |
Psychologia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością | 2 | Ć | 24/16 |
Metody oddziaływań wychowawczych | 4 | W | 30/16 |
Zachowanie trudne dzieci i młodzieży | 5 | W, Ć | 60/32 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Metody diagnozy psychologicznej (II) | 5 | Ć | 30/16 |
Seminarium magisterskie | 2 | K | 24/16 |
Metody diagnozy intelektu dzieci i młodzieży | 5 | Ć | 30/16 |
Rozwój psychiczny dziecka | 5 | K | 30/16 |
Zaburzenia psychologiczno-logopedyczne | 4 | Ć | 30/16 |
Wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży | 4 | W | 30/16 |
Zaburzenia rozwojowe dzieci i młodzieży | 3 | Ć | 30/16 |
Poradnictwo psychoseksuologiczne w wieku rozwojowym | 2 | Ć | 30/16 |
Na piątym roku studiów student systematyzuje oraz porządkuje wiedzę i umiejętności z zakresu wybranej specjalności, a także realizuje pracę magisterską i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego.
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Całościowe zaburzenia rozwoju i metody terapii całościowych zaburzeń rozwoju | 4 | W, Ć | 54/32 |
Stosowana analiza zachowania | 4 | W, Ć | 54/32 |
Psychoterapia dzieci i młodzieży | 4 | Ć | 30/16 |
Metody diagnozy osobowości dzieci i młodzieży | 4 | Ć | 30/16 |
Gry psychologiczne: zastsosowanie w psychologii dzieci i młodzieży | 4 | Ć | 30/16 |
Poradnictwo małżeńskie i młodzieżowe | 2 | W | 30/16 |
Seminarium magisterskie | 6 | K | 30/30 |
Praktyki zawodowe | 2 | PR | 50/50 |
Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS |
Forma zajęć | Łączna liczba godzin zajęć (ST/NST) |
Podstawy terapii systemowej | 4 | W | 30/16 |
Psychologia uzależnień | 4 | Ć | 30/16 |
Seminarium magisterskie | 20 | K | 60/60 |
Praktyki zawodowe | 2 | PR | 50/50 |
W AEH to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia! Czesne możesz opłacić jednorazowo za cały rok, za każdy semestr albo rozłożyć na raty: 10-miesięczne lub 12-miesięczne.
Rok studiów | Rocznie | Semestralnie | 10 rat | 12 rat |
I | 8200 zł | 4100 zł | 830 zł | 695 zł |
II | 8600 zł | 4300 zł | 870 zł | 729 zł |
III | 9000 zł | 4500 zł | 910 zł | 762 zł |
IV | 9400 zł | 4700 zł | 950 zł | 795 zł |
V | 9800 zł | 4900 zł | 990 zł | 829 zł |
Rok studiów | Rocznie | Semestralnie | 10 rat | 12 rat |
I | 8200 zł | 4100 zł | 830 zł | 695 zł |
II | 8600 zł | 4300 zł | 870 zł | 729 zł |
III | 9000 zł | 4500 zł | 910 zł | 762 zł |
IV | 9400 zł | 4700 zł | 950 zł | 795 zł |
V | 9800 zł | 4900 zł | 990 zł | 829 zł |
Studiując w AEH możesz skorzystać z szerokiej oferty wsparcia materialnego ze środków budżetu państwa i funduszy europejskich, a także skorzystać ze specjalnych zniżek w ramach programu rabatowego AEH.
Większość wniosków o przyznanie stypendium możesz złożyć szybko i prosto poprzez swoje konto online.
O stypendium naukowe może ubiegać się każdy student, który uzyskał w danym roku akademickim średnią ocen nie niższą niż 4,5.
W roku akademickim 2022/2023 Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie przyznała ok. 350 Stypendiów Rektora w wysokości od 525 zł/miesiąc do 1025 zł/miesiąc w zależności od wysokości uzyskanej średniej lub posiadanych osiągnięć. Za wysokie osiągnięcia sportowe, artystyczne lub naukowe Komisja Stypendialna przyznała stypendia w wysokości 600 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium rektora dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Stypendium sportowe może otrzymać student, który wyróżnia się osiągnięciami sportowymi we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym. Dodatkowo naszych uczelnianych sportowców chętnie angażujemy w dodatkowe programy wsparcia – np. Narodową Reprezentację Akademicką.
Młodzi sportowcy mogą liczyć na wsparcie finansowe w wysokości 600 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium sportowe dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Stypendium socjalne może otrzymać student, który znajduje się w trudnej sytuacji materialnej. W roku akademickim 2022/2023 wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawniająca do otrzymania stypendium ustalona została na kwotę nie wyższą niż 1294,40 zł.
W zależności od miesięcznego dochodu netto na jednego członka rodziny studenta przyznano stypendia w wysokości od 1275 zł/miesiąc do 2025 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium socjalne dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Stypendium dla osób niepełnosprawnych może otrzymać student, który posiada orzeczenie o niepełnosprawności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, orzeczenie lekarza orzecznika ZUS, orzeczenie o zaliczeniu do grupy inwalidzkiej lub orzeczenie o stałej lub długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym.
W roku akademickim 2022/2023 w zależności od stopnia niepełnosprawności przyznano ok. 150 stypendiów dla osób niepełnosprawnych w wysokości od 1275 zł/miesiąc do 1575 zł/miesiąc.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o stypendium dla osób niepełnosprawnych dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Zapomoga stanowi formę doraźnej pomocy finansowej. Ubiegać się o nią może każdy student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej wynikającej ze zdarzeń losowych, na które student nie miał wpływu.
Zapomoga może zostać przyznana dwa razy w ciągu jednego roku akademickiego, przy czym nie przyznaje się zapomogi dwukrotnie z tytułu tego samego zdarzenia losowego. Wyjątek stanowią trudne sytuacje życiowe powstałe na skutek pandemii COVID-19.
W 2021 roku przyznaliśmy 40 zapomóg na łączną kwotę 197 200,00 zł. Zapomogi, w zależności od sytuacji studenta, wypłacane były w wysokości od 3000 zł do 5000 zł jednorazowo.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości ubiegania się o zapomogę dostępne są w systemie studenckim MojeAEH.
Rok akademicki 2022/2023
355 stypendiów Rektora
179 stypendiów socjalnych
181 stypendiów dla osób niepełnosprawnych
Rok 2019/2020 wydaliśmy na stypendia 1 890 289,35 zł
Rok 2020/2021 wydaliśmy na stypendia 2 911 662,50 zł
Rok 2021/2022 wydaliśmy na stypendia 4 158 177 zł
Rok 2022/2023 wydaliśmy na stypendia 7 829 950 zł
Stypendium Rektora – najwyższa średnia: 5,44