Zapisz sięOdwiedź nasDopasuj studia do siebie
Odwiedź nasDopasuj studia do siebie
 

Nowe media

Rodzaj:
studia II stopnia
Kierunek studiów:
Czas trwania:
2 lata (4 semestry)
Uzyskany tytuł:
magister
Język studiów:
polski | angielski
https://vizja.pl/specjalizacja/nowe-media/|https://vizja.pl/en|nowe-media
polskiPrzejdź do angielskiej wersji strony specjalności Nowe media

Dlaczego
warto wybrać te studia?

Studiuj Nowe media na Uniwersytecie VIZJA i zdobądź szturmem współczesny rynek pracy! Praktyczna znajomość funkcjonowania i psychologii nowych mediów to obecnie jedna z najbardziej pożądanych umiejętności, a profesjonalne promowanie marek i produktów w Internecie stało się już standardem w większości branż i gałęzi biznesu. Jeśli jesteś absolwentem studiów I stopnia na kierunku związanym z dziennikarstwem, mediami i komunikacją społeczną lub posiadasz dyplom w innej dziedzinie, ale chcesz zyskać nowe kompetencje – studia magisterskie na specjalności Nowe media, prowadzonej w ramach kierunku Nowe media i public relations, otworzą Ci drogę do fascynującej przygody zawodowej.

W trakcie studiów zdobędziesz aktualną wiedzę na temat tworzenia wartościowego contentu – zarówno na potrzeby mediów społecznościowych, jak i serwisów www. Poznasz zasady i praktyki prowadzenia wiodących kanałów komunikacji elektronicznej, finansowania kampanii czy monetyzacji portali społecznościowych, a także kształtowania e-biznesu i wizerunku marki. Zyskasz też praktyczne umiejętności podczas warsztatów i laboratoriów m.in. z grafiki komputerowej, montażu materiałów do nowych mediów, fotoreportażu czy storytellingu (marketingu narracyjnego). Dzięki tej wiedzy oraz odbytym podczas studiów praktykom zawodowym już na starcie zyskasz przewagę na rynku pracy jako osoba, która sprawnie i świadomie porusza się w świecie Internetu oraz mediów cyfrowych. W ramach kierunku Nowe media i public relations na Uniwersytecie VIZJA prowadzimy też drugi moduł specjalnościowy – sprawdź: Komunikacjaspołeczna i PR.

Nowe media – co możesz robić po tych studiach?

Jeśli na hasło: youtuber, influencer, bloger, vlogger, podcaster czy streamer Twoje serce zaczyna być szybciej – możesz mieć pewność, że te studia pomogą Ci rozwijać się w wymarzonym zawodzie i skutecznie zarządzać działalnością czy biznesem w Internecie. Content manager, influencer marketing manager albo social media ninja też brzmi dobrze? Dzięki gruntownej znajomości nowych mediów możesz realizować się jako specjalista pożądany przez działy marketingu, promocji i public relations, które prężnie rozwijają się w większości nowoczesnych firm. Ta specjalność przygotuje Cię też do pracy np. przy opracowywaniu projektów z zakresu digitalizacji, planowaniu strategii, szkoleń czy koncepcji z obszaru marketingu i public relations. Wybierając Nowe media na Uniwersytecie VIZJA, postawisz na rozwój zawodowy w branży, która dynamicznie się rozwija i daje szerokie perspektywy na przyszłość.

Partnerzy kierunku

Stowarzyszenie mediów lokalnych Tygodnik lokalny Wspólnota IAB_Polska DIMAQ

Ten program
jest dla Ciebie, jeśli:

Fascynuje Cię świat oraz siła oddziaływania mediów społecznościowych i chcesz zarabiać na swojej aktywności w Internecie.

Masz talent do kreowania narracji i treści do nowych mediów, który chcesz profesjonalnie rozwijać.

Szukasz nowoczesnego programu studiów, który koncentruje się na rozwijaniu praktycznych umiejętności.

Program i struktura studiów

Studia drugiego stopnia
(magisterskie)

Mają wartość
120 punktów ECTS
(European Credit Transfer and Accumulation System)
Trwają
2 lata (4 semestry)
Kończą się uzyskaniem tytułu zawodowego
magistra

Model kształcenia skoncentrowany jest na przedmiotach kierunkowych z zakresu komunikacji społecznej, public relations oraz nowych mediów. Program studiów magisterskich obejmuje pogłębioną i podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat zarządzania komunikacją w mediach społecznościowych, technik wizualizacji informacji i kreowania wizerunku publicznego, a także zasad prowadzenia i promocji działalności gospodarczej w nowych mediach czy źródeł informacji medialnej. Studia pozwalają zdobyć praktyczne umiejętności, które otworzą przed Tobą wiele ścieżek rozwoju personalnego i zawodowego.

PIERWSZY ROK STUDIÓW

W ramach pierwszego roku studenci poznają przedmioty kierunkowe, których celem jest przekazanie pogłębionej, szerokiej wiedzy z zakresu komunikacji społecznej, znajomości mediów oraz sztuki dziennikarskiej.

SEMESTR PIERWSZY
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
BHP 0 W 8/8
Historia powszechna / Kultura i etyka (DW) 5 W 30/16
Psychologia mediów 3 W 30/16
Nauki o komunikacji i mediach 4 W, Ć 60/32
Prawo i etyka w mediach 3 K 30/16
Media społecznościowe 3 WAR 30/16
Wizualizacja informacji 3 LAB 30/16
Polityka medialna i audiowizualna UE 3 K 30/16
Komunikacja międzykulturowa 3 K 30/16
Dyplomacja publiczna 3 Ć 30/16
SEMESTR DRUGI
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Komunikacja kryzysowa 3 W 30/16
Płeć, media, kultura 3 K 30/16
Globalizacja i glokalizacja 3 WAR 30/16
Biznes w nowych mediach 3 Ć 30/16
Metody walidacji i wyceny informacji 3 K 30/16
Źródła informacji w mediach 3 WAR 30/16
Wizerunek w mediach 3 WAR 30/16
Język obcy 2 LEKT 30/16
Komunikacja w zespole / Umiejętności menedżerskie (DW) 2 WAR 30/16
Bezpieczeństwo informacji / Przemoc a media (DW) 5 W, Ć 60/32

W ramach pierwszego i drugiego semestru studiów student ma możliwość wyboru po jednym spośród dwóch oferowanych przedmiotów w grupach:

  • Historia powszechna lub Kultura i etyka;
  • Bezpieczeństwo informacji lub Przemoc a media;
  • Komunikacja w zespole lub Umiejętności menedżerskie

O uruchomieniu realizacji danego przedmiotu decyduje liczba zapisanych studentów.

DRUGI ROK STUDIÓW

Począwszy od drugiego roku, program przedmiotów koncentruje się na zagadnieniach i umiejętnościach kluczowych dla specjalności Nowe media. Celem zajęć jest przygotowanie Cię do kariery zawodowej w roli niezależnego dziennikarza, influencera czy twórcy internetowego, który potrafi sam tworzyć i promować materiały w przestrzeni nowych mediów. W trzecim i czwartym semestrze przewidziano też praktyki zawodowe oraz seminarium dyplomowe, w ramach którego przygotujesz pracę magisterską.

SEMESTR TRZECI
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Media obywatelskie – cyfrowy storytelling 3 WAR 30/16
Promocja w nowych mediach 2 K 30/16
Analiza dyskursu medialnego 2 K 30/16
Grafika komputerowa 2 LAB 30/16
Kamera, dźwięk, montaż w nowych mediach 3 LAB 45/24
Marketing cyfrowy 3 K 30/16
Systemy medialne w Polsce i na Świecie 3 K 30/16
Język obcy 3 LEKT 30/16
Seminarium dyplomowe 2 SEM 30/16
Praktyka zawodowa 7 PR 180/180
SEMESTR CZWARTY
Nazwa przedmiotu Łączna
liczba ECTS
Forma zajęć Łączna liczba
godzin zajęć (ST/NST)
Dziennikarstwo śledcze 4 WAR 45/24
Aspekty prawne Internetu 4 K 30/16
Business thinking w mediach cyfrowych 3 WAR 45/24
Fotoreportaż 3 WAR 45/24
Seminarium dyplomowe i przygotowanie do egzaminu dyplomowego 6 SEM 30/16
Praktyka zawodowa 7 PR 180/180
Komunikacja interpersonalna / Trening asertywności (DW) 3 WAR 30/16

W ramach czwartego semestru studiów student ma możliwość wyboru jednego z dwóch oferowanych przedmiotów: Komunikacja interpersonalna lub Trening asertywności
O uruchomieniu realizacji danego przedmiotu decyduje liczba zapisanych studentów.

Treść programu studiów może ulegać zmianom, wynikającym z działań na rzecz doskonalenia jakości kształcenia oraz dostosowania oferty dydaktycznej do bieżących wyzwań rynku pracy. Każda zmiana jest zatwierdzana przez Senat Uczelni i wprowadzana z myślą o jak najlepszym przygotowaniu studentów do ich przyszłej kariery.

Opłaty za studia

Elastyczne płatności dla Twojej wygody

Na Uniwersytecie VIZJA to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia! Czesne możesz opłacić jednorazowo za cały rok, za każdy semestr albo rozłożyć na raty: 10-miesięczne lub 12-miesięczne.

promocje

Wysokość czesnego (rok akademicki 2025/2026)

Tryb niestacjonarny
Rok studiów Rocznie Semestralnie 10 rat 12 rat
I 8200 zł 4100 zł 873 zł 738 zł
II 8600 zł 4300 zł 916 zł 774 zł

Stypendia - to prostsze niż myślisz

stypendia

Studiując na Uniwersytecie VIZJA możesz skorzystać z szerokiej oferty wsparcia materialnego ze środków budżetu państwa i funduszy europejskich, a także skorzystać ze specjalnych zniżek w ramach programu rabatowego.

Większość wniosków o przyznanie stypendium możesz złożyć szybko i prosto poprzez swoje konto online.

Przejdź do treści