Marketing społeczny i komunikacja o zdrowiu

Rodzaj studiów:JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE
Kierunek studiów:Psychologia
Tryb studiów:studia stacjonarne i niestacjonarne
Czas trwania:studia 5-letnie

Marketing społeczny jest jedną z głównych dróg kontaktowania się ze środowiskami lokalnymi i odgrywa niezwykle istotną rolę w działaniach związanych z promocją zdrowia.

Marketing społeczny i komunikacja o zdrowiu

Marketing społeczny i komunikacja o zdrowiu

Dr Konrad Janowski opowiada o studiach na Wydziale Psychologii WSFiZ w Warszawie oraz pracy zawodowej.
Chcesz zostać psychologiem? Posłuchaj wypowiedzi człowieka dla którego zgłębianie tajników ludzkiego mózgu to prawdziwa pasja!

 


Tematyka studiów

Sytuacja demograficzna Polski i Europy wymusza zwiększenie nakładów ze środków publicznych, na podtrzymanie potencjału zdrowotnego społeczeństwa. Wartość zdrowia jest coraz bardziej doceniana przez pracodawców, którzy rozumieją potrzebę stwarzania środowiska sprzyjającego zdrowiu w miejscu pracy. Psychologia, oprócz medycyny i edukacji, jest kluczowym graczem w zakresie profilaktyki i ochrony zdrowia.

Doświadczenia międzynarodowe wskazują, że najefektywniejsze działania na rzecz ochrony zdrowia polegają na kształtowaniu zdrowego stylu życia i redukcji zachowań szkodliwych dla zdrowia. Wachlarz możliwych działań jest bardzo szeroki: edukacja prenatalna, prewencja ryzykownych zachowań kierowców, promocja zdrowego żywienia, programy aktywności fizycznej, i inne. Specjalność ta umożliwia studentom zdobycie wiedzy i rozwinięcie umiejętności z zakresu:

  • komunikacji społecznej (interpersonalnej i masowej);
  • kształtowania zachowań zdrowotnych i profilaktyki uzależnień;
  • przygotowania i oceny programów i kampanii prozdrowotnych oraz marketingu społecznego;
  • wdrażania polityki prozdrowotnej państwa w społecznościach lokalnych.

Możliwości zatrudnienia

Specjalność została opracowana z uwzględnieniem aktualnej sytuacji na rynku pracy i stwarza szerokie perspektywy kształtowania kariery zawodowej. Przykładowe możliwości zatrudnienia:

  • służba zdrowia,
  • administracja centralna i lokalna,
  • szkolnictwo,
  • służby porządkowe i publiczne,
  • media,
  • organizacje pozarządowe,
  • firmy i instytucje zainteresowane tematyką zdrowia.

Zagadnienia omawiane podczas studiów

  • badania w komunikacji społecznej i marketingu
  • edukacja pacjenta i komunikacja lekarz-pacjent
  • komunikacja masowa o zdrowiu
  • komunikacja o zdrowiu w miejscu pracy i w szkole
  • komunikacja społeczna w społecznościach lokalnych
  • marketing społeczny
  • pogramy prozdrowotne i społeczne
  • psychologia komunikacji interpersonalnej
  • psychologia rozwojowa zachowań zdrowotnych
  • psychologia zachowań ryzykownych i uzależnień
  • psychologia zdrowia w chorobach somatycznych

Opłaty: czesne, wpisowe

WPISOWE
  bez promocji w promocji
WYSOKOŚĆ WPISOWEGO     500 zł 0 zł
CZESNE
  bez promocji
w promocji
PŁATNOŚĆ ROCZNA 1 x 4800 zł 1 x 3800 zł
PŁATNOŚĆ SEMESTRALNA 2 x 2600 zł 2 x 2100 zł
PŁATNOŚĆ MIESIĘCZNA (10) 10 x 580 zł 10 x 480 zł
PŁATNOŚĆ MIESIĘCZNA (12) 12 x 510 zł 12 x 430 zł