Każda firma czy to sprzedażowa czy usługowa opiera swój sukces na obsłudze klienta i budowaniu długotrwałych relacji. Często jednak borykają się one z brakiem profesjonalnej, przygotowanej na każdą nietypową sytuację obsługi zwłaszcza w obecnej, pandemicznej, rzeczywistości. W związku z tym, oraz naszą obserwacją współpracowników jak również innych sprzedawców postanowiłyśmy przygotować szkolenie, mające na celu zapoznanie współpracowników ze świadomą i efektywną obsługą klienta (byłaby to próba przed wprowadzeniem takiego szkolenia w sieci sklepów). Szkolenie to miałoby za zadanie zapoznanie sprzedawców z możliwościami pokonania barier w relacjach z klientem tak, by mogli skutecznie i z satysfakcją wykonywać swoją pracę, a zarazem spełniać oczekiwania klienta co do profesjonalnej i kompleksowej obsługi. Na potrzeby projektu społeczno-gospodarczego postanowiłyśmy przygotować badania, by ustalić jakie stanowisko w kwestii obsługi mają klienci oraz sprzedawcy jednego z warszawskich centrów handlowych.